tisdag 18 november 2008

tusan i ratingen.

jag blir så less, det här med hemstudier är inte min starkaste sida direkt. Det finns så himla mycket annat som distraherar mig, och minst miljoner andra saker som jag känner att jag måste måste göra innan eller under tiden jag sätter mig och pluggar.

Det här med håret.. känns som att det kommer att gå åt skogen, och jag har bara mig själv att skylla.

mycket annat som kretsar runt i huvudet i stället..
Jag fokuserar på hårstråets växtcykel, men ramlar lika fort in på allt från vad jag ska laga för middag, till vad jag ska fixa för julklappar, till att den där reklamen som går på tv:en har jag inte sett förr och den var dessutom himla dålig.. och sen tillbaka till middagen, vad åt jag igår? vad ska jag göra i helgen? När kommer vissa saker klarna upp och bli mindre suddigt? och just det jag måste bara höra den där låten.. sen dansar jag runt i lägenheten..det vart ju jobbigt, måste vila i soffan. Och sen kom jag ju på att jag skulle ju ringa till den däran och berätta det hära.. och sen justfan, pluggningen, sätter mig igen och sen är jag tillbaka till den där röran igen. röra av fokusering och OFOKUSERING.
Man måste i allafall FIXERA huden när man vaxar.

ni ser ju, jag är lika rörig när jag skriver. tänker på tusen olika saker samtidigt, och mycket av allt jag tänker på är mest strunt.


Ska ner till "morsan" sen iallafall, så lite ordning är det väl på mig iallafall..

ska sätta mig nu... (även fast jag känner att inget fastnar, så ska jag göra ett försök)
håll tummarna på att jag håller mig vid papperen och inte svävar iväg, både kroppsligt och i huvudet...

jag har en förmåga att sväva iväg heeeela tiden.. får nog knyta fast mig vid stolen och limma fast papperen i händerna på mig.. och låsa fast blicken vid texterna jag måste läsa, och kunna utan till...

lycka till.
hm.
skriver sen.
/M.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Mamma gör biskvier idag:) Eller "Besmier" som Bernt säger. Hoppas det går bra att plugga. Puss

Anonym sa...

Samma här... iaf idag känns det menlöst.
Vi ses imorgon fröken
Kram !