onsdag 19 november 2008

ansiktet

har muskler
massor av muskler..
och jag kan alla dom, iallfall just nu.. (dock inte alla dess ursprung och fästen..)

m. sternocleidomustoideus
m. Platysma
m. Mentalis
m. Qvadratis
m. Triangularis
m. Risorius
m.Orbicularis oris
m.Buccinator
m.Masseter
m.Zygomaticus major
m. Zygomaticus minor
m.Caninus
m.Nasalis
m.Orbicularis oculi
m.Procerus
m.corrugator supercilii
m.Temporalis
m.Frontalis
m.Qvadratis oris
m. occipitalis

och jag känner mig stolt över att det faktiskt fastnat. (än så länge..)
men det här är ju bara börja, och provet är på tisdag.. så i helgen blir det plugg plugg plugg.
fy.

men det börjar ju bra iallafall!

annars så har det vart en bra dag. vaxade och blev vaxad..
en bra dag förrutom jag fick veta att en klasskompis blev påkörd av en snurrande/sladdande bil igår på alnön. Hon hade änglavakt om kom undan med ett brutet sittben.. riktigt illa, men det hade ju kunnat gå så himla mycket sämre. Så vi var upp på sjukan och hälsade på henne idag! Hoppas du blir bättre snart!

Sen kom jag hem. plugga, städa, plugga, diska, tv, tv, tv plugga och dator.
nu ska jag sova.
natti.
puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är så duktig! Bra jobbat! :) Fortsätt så, vi hörs framöver. Puss och Pepp!