söndag 23 november 2008

plugghelgen

som var och som är över.

och den har inte vart skoj. stundvis helt ok. men då var det för att jag inte satt med näsan i mina papper. Och dom stunderna (som nu var ok) var när Sara (draculan min) kom hit i fredags och fick en behandling av mig, och sedan kollade vi på film, Hancock, tyckte den var bra och både jag och sara grina en skvätt i slutet, och sen så surrade vi som aldrig förr. tänka sig att vi alltid har en massa surr på lager, även fast vi ofta pratar och umgås.. det tar liksom aldrig slut.
och vad surrar vi om då?
jo allt. allt allt allt.

sen drog hon hem.

och jag kunde inte sova för jag hade gått över min trötthetsgräns och då var det kört.

så när jag vaknade i lördags morse (läs dag) så var jag så less att en hel förmiddag hade gått åt till sömn.
Pluggade.

sen kom syrran hit, fick en behandling hon med.
  • rengöring
  • peeling
  • ansiktsmassage (så långt vi lärt oss)
  • plockning av ögonbryn
  • nackmassage

sen kom Sara igen och vi kollade på film. The Happening. Hade sett den förr.. vet inte om jag ska tycka den är bra eller dålig. konstig film iallafall..

och idag då.

mamma ringde och väckte mig halv tolv. Frågade om jag skulle med ut på birsta. men jag tackade nej och sa att jag måste plugga. dessutom så är man fattig student, så då har man inte råd att köpa saker som man inte egentligen behöver. och jag lovar, det bli alltid inköp av saker som man egentligen inte alls behöver. Men som man kan komma på en massa ursäkter till att man faktiskt visst behöver dem till..

iallafall.

jag stannade hemma och kände mig himla klok där jag satt med mina muskler och ben. Kommer snart att snacka latin. och kunna kalla mig för doktor känns det som.

sen traska jag ner på lidl och handlade lite. Mamma, pappa och kex kom också dit, handlade lite dom med. Sen körde dom hem mig.

och gissa vad. mitt lilla kex har köpt en cross. och gissa om jag är avundsjuk. vill också ha en.

men om man har tur så får man kanske provköra en eller två (säkert fler ) gånger om jag ber snällt.

nu måste jag iallafall sova.

pusshej och leverpastej. (himla klyftigt)

/dr. malinus hägglöfus.

1 kommentar:

Anonym sa...

när ska jag få nån behandling då...?kom hem! kram från moster Ia!