tisdag 25 november 2008

slutpluggad

hela hjärnan har gått på högvarv fram tills nu. Proppad. och nu går det nog inte in ett enda mer latinskt ord på några dagar. måste tömma ut det som sitter nu, i morgon ska det ner på tentan. och jag hoppas jag lärt in mig allt som behövs.

idag hade vi iallafall vår första dag med våra riktiga lärare på medicinska grundkursen. Den kursen kommer vi att läsa tillsammans med hudeleverna som går gymnasiet och med omvårdnadsprogrammet.. och jag kan nästan nu säga att det kommer att bli tufft att läsa med 16-åringar. som mer eller mindre inte tycker det är så skoj med skolan! (man minns ju själv hur man var då, omotiverad och ville nog mest bara ifrån lektionerna så fort det bara gick..)

och nu ska vi sitta när 6 st vuxna med en hög sextonåringar.. men det löser sig nog.. vi kanske kan få in dom på rätt spår. haha

ninja och 08:an tar kanske till sina - Hur ska du ha det!!!! fasoner.
haha.

slutade tidigt eftersom det mest var presentation av den nya kursen och dom två lärarna som vi ska ha.
så vi drog på lasses matstuga och käkade lunch. sen blev det en sväng till birsta. Köpte lite smått och gott ( rengöringsmedel, tvättmedel och annat sånt) på öb.

sen åkte vi in till stan, jag hem till mig. Hann va hemma en pytte stund. Sen gick jag ner och mötte Fredde, som skulle till tandläkarn. Följde med honom dit och sedan blev det stan en sväng.

Sen upp till kex och sen åkte dom upp till fränsta.
Jag hem till mig, lagade middag och fixade matlådor.. slängde i både en och två tvättar och satte mig och plugga.
hade pluggpaus och höll på att skratta ihjäl mig åt terrorist achmed.. och sen pluggad jag vidare..
fika lite. och plugga vidare igen.. spelade lite på gitarren.. och nu var det längesedan nån stämde den åt mig.. KOM HIT OCH STÄM MIN GITARR, för den går faktiskt inte att spela på..

och nu ligger jag här och måste sova.
tur vi har sovmorgon i morgon. 10:00 är det tenta-time.

och sen då.
ja.. kolla en skvätt på tv.. och lyssna på lite musik..


dagen toppen: I morgon är det tenta..
dagens botten: i morgon är det tenta..
känns lika bra som dåligt.

iallafall.
skriver och talar om hur det gick i morgon!

Då vart det natta!
/M.









ikväll tänker jag på: dyradiamanter, glittrigtguld, bländadesilver och en stor värdfull rubin.

Inga kommentarer: