torsdag 27 januari 2011

viktiga pärmen

Nu har jag sorterat papper.
Viktiga papper, oviktiga papper.
Nu är allt sorterat och sitter på sina platser bakom rätt flik i olika pärmar.
Det känns nästan som en befrielse.
Nu vet jag att allt är i ordning och att vi har koll på vart alla olika papper finns.

vi har en pärm med räkningar i.
dels alla från 2010, bakom rätt månadsflik. Och de räkningar vi har fått i år.
En pärm med viktiga papper, som försäkringar och garantier och sånt..
En pärm till byrackan, en till bilen och en till lägenheten.

Nu är det nästan så att man längtar efter att man ska få post med viktiga papper.
(räkningar kan vi vara utan.)

-----------------------------------
det blev lite annat pyssel också.
Kollade igenom vad i klädväg vi har till Fröt.
Vek och la allt i storleksordning.
det finns rätt mycket bodys i strlk 50-62
vad som däremot måste inhandlas framöver är pyjamaser.
Vi har 1. i strlk 62.
Byxor har jag rätt många också.

Idag köpte jag även en set med sängkläder på halva reapriset på Hemtex.
Ett med ugglor på!
Sedan behöver vi ett spjälskydd. Men jag tror jag ska prata med blivande mormor och se om hon eventuellt kan sy ett sånt?!
Kan du det mamma?



Inga kommentarer: