lördag 29 januari 2011

240 m ovan

Idag jobbade jag på södra. Första dagen sedan sjukskrivningen.
Det gick ok. Men det kändes i kroppen att man har gjort allt i slowmotion senaste tiden.
Vilket jag nog måste fortsätta med i största möjliga mån också.
Magen drog ihop sig, höfterna och blygdbenet gneka och braka.. värker som skjutton nu.
Men det är bara att bita ihop.
Allt leder ju till nått himla fint och fantastiskt. Jag vet att det kommer att vara värt varje sekund och minut av värk och lidande.

dagen var hyffsat lugn iallafall. Jag och min kollega och vän Emmy bytte lite tid i repan och behandligar. Så jag fick väldigt mycket avlastning.
tack.


Ikväll är daddyP på "kock-fest"
Å jag kan inte mer än unna honom det. Han har vart fantastisk tycker jag. Är fantastisk.
Han har ju en släng av ischias, som kan även vara diskbråck eller muskelskada.
Men han har ändå stapplat sig ut och gått med Iso för att jag inte ska göra det.
Han är fin min Peter. Rakt igenom underbar.

Å när Peter är på fest så sitter jag här i soffan. Slappar mig igenom kvällen och kan inte bärga mig tills jag får krypa ner och sova. (vilket är snart)
Lite kvällfika först, sedan ska jag hoppa i säng.

har inga nya bilder att bjuppa på heller, men i morgon ska vi ta magbilden 30+0
Tänk att jag då har gått 30 hela veckor. Och har alltså bara 10 veckor kvar.
sjukt.
Men jag tror ju som sagt att det kommer att komma tidigare. Kanske att jag går 37-38 veckor.
Fast man kan ju inte gå runt och tro att det ska komma tidigare, ifall det inte gör det.
Alltså är det bättre att jag formulerar mig såhär:
Jag skulle inte bli förvånad om Fröt vill komma ut tidigare, men jag blir heller inte förvånad om det drar ut på tiden, iom med att jag tror att det kommer tidigare.
Då jag är jag inställd på både och. ju.
:)

Men nästa mål för oss är v 34+0
För efter dessa veckor så kommer de inte att stoppa upp ett värkarbete om det skulle sätta fart.
Nästa mål bli vecka 37+0 då man inte räknas som "förtidigt född" och alltså inte behöver ligga på den avdelningen. (om inte bebisen är i behov av det såklart.)

7 veckor till vill jag bära på vårt lilla frö.
Men har som första mål 4 veckor.

Nu blir det fika.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Hittade till dig via familjeliv. Kände först inte igen dig, men insåg sedan att vi går på samma föräldrautbildning =)

Hoppas allt är bra med dig!

//Sarah (Zahra7912)