måndag 24 januari 2011

djungel.

Ögonen går i kors och jag vet knappt ut eller in.
Sjukskrivning, försäkringskassa, havandeskapspenning som nu heter graviditetspenning
föräldraledighet och herregu.
Inkomst, semesterdagar, omplacering icke omplacering.

det är ganska knäppt det där med omplacering.
Om jag skulle behöva en omplacering på min arbetsplats. Då är jag skyldig att anmäla det minst 1 månad innan jag vill bli omplacerad.
Men som det är i mitt fall nu, så har ju jag inte tänkt att jag skulle behöva en omplacering. Förrän nu efter sjukhusvistelsen.
Men om det skulle vara så att det inte går att omplacera mig nu (jag har ju alltså inte heller för en månad sedan sagt till chefen att jag behöver bli omplacerad) då kan jag inte heller få någon ersättning.
Hänger ni med?

Nu vet jag ju inte hur allt detta kommer att te sig. Jag kommer kanske inte behöva en omplacering. Och blir jag omplacerad så tror jag att det löser sig ändå.

Men det är verkligen en djungel. Som tur är fick jag prata med en kvinna på försäkringskassan som var otroligt trevlig och kunnig.
Kände mig inte alls dum när jag kom med mina korkade frågor.
Men vafan, man är ju helt nollad när det gäller allt sånt här.

Inga kommentarer: