söndag 23 januari 2011

I dag sov vi länge. P låg kvar och kikade på tv i sovrummet och jag "poa" på i köket. Åt frukost och hamnade sedan vid datorn en stund.

Sedan har jag hunnit med att stryka gardiner till köket, så jag fick ner våra röd och vit randiga julgardiner. Var ju på tiden.
Nu väntar jag bara på att "nån" ska bära ner julkartongen till förrådet.
Den har stått ett tag på golvet i vardagsrummet. Men det har vart rätt mycket sista tiden så den har helt enkelt bara blivit förträngd.
Jag kan inte bära ner den själv, då säger magen i från. Och det är ju lika bra att lyssna på den.
Så P ska få äran att fixa med det.

Nu väntar jag på att maskinen ska tvätta klart så jag kan hänga den. Sedan dammsuga och torka golven.
Sedan kan det få bli en ny vecka.

P for just på nån slags teambuilding med jobbet, så jag blir ensam fram till 17. Jag ska fortsätta dona lite och sedan ska jag faktiskt lägga mig på soffan en sväng.

Naveln gör förresten ont igen, tror att det beror på att Fröt ligger just nu precis och trycker som allra mest där under.

Inga kommentarer: