lördag 1 januari 2011

2010

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Sådde ett frö i lillmagen. Sedan har nog inget helt nytt hänt?! Färgade håret brunt.. haha
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade inga direkt.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, inga nära vänner. Men bekanta!
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, ingen närstående. Som tur var.
5. Vilka länder besökte du?
Jag höll mig i Sverige!
6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Ett "helt" och friskt barn! :) En resa och soliga lediga dagar.
7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
4 augusti då vi plussade på graviditetstestet!
8. Vad var din största framgång 2010?
Fast jobb och graviditeten!
9. Största misstaget?
Inga större misstag som är värda att gräma sig över.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
jag fick en cysta på äggstocken i våras och sedan har jag vart lite små förkyld i slutet av året.
11. Bästa köpet?
förhoppningsvis barnvagnen!
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Mat var det väl?! Bilen har iofs krånglat så den har vi lagt lite pengar på, och balkongbytet till lägenheten.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, första ordentliga sparkarna från fröt. och så klart plusset på grav.testet. Sedan har ju alla nära och kära och min fina sambo gjort mig riktigt glad flera ggr om.
14. Vilken låt kommer alltid att påminna dig om 2010?
Robyn- dancing on my own
Lady gaga- telephone
Like a prayer- Jay Smith
alla låtar av Enya kommer att påminna om ett intensivt jobb-år.
Lightning crasches- Live. (min och Peters låt, som jag även vaknar till varje morgon.)
September- Mikrofonkåt.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Gladare!!
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Sagt i från och tänkt på mig själv. Tagit vara på ensam tiden med mitt hjärtegull och inte bara legat i soffan och myst. Rest och upplevt lite mera. (Men med våra jobbtider så har det ju vart nästintill omöjligt..
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stressat och tagit med mig jobbet hem (i tanken)
18. Hur tillbringade du julen?
Dagen innan julafton for vi upp till mamma och pappa. Myste tillsammans och öppnade våra klappar på natten till jul. Julaftonen började hos Momma och moffen tillsammans med familjen ( mamma, pappa, bror, syrran och hennes kille, Mostrar med deras respektive och barn, alltså mina kusiner, Jessica saknades dock, samt Tilan och Tage som är morfars mamma och pappa) Vid två tiden rullade vi tillbaka mot sundsvall och till svärmor, där var även svågern och hans A-L. Lilla julafton firade vi även hos Svärfar med hans sambo. Juldagen degade vi på hemma och gjorde inte alls nått särskilt. Annandagen for vi till Bergsjö och kvällen spenderades hos svärmor med henne och hennes särbo och hans barn...
19. Blev du kär i år?
Jag blev mera kär i min fina Peter.
20. Favoritprogram på TV?
Något jag följde avsnitt efter avsnitt var Idol. Annars så har jag nog kollat på vad som visats för kvällen. Inget jag har vart tvungen att se.
21. Bästa boken du läste i år?
I somras läste jag flera böcker som jag lånade av svärfars sambo men nu kan jag inte komma på vad de hette. deckare som utspelades på gotland.
22. Största musikaliska upptäckten?
vad kan det ha vart, jag har helt tappat gnistan när det gäller musik detta år.... helt ärligt så har jag inte hunnit med att lyssna på nå annat än "jobb-.musik" och radion på morgonen... haha..
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Efva Attling smycken som jag fick av min andra halva. Och pengar, då det kommer att spenderas väldigt mycket på lilla frö.
25. Något du önskade dig men inte fick?
hm.. nä.. jag hade knappt önskat mig nått.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Jobbade 10-19 och på kvällen käkade jag middag ensam framför tven. Dagen efter så jobbade jag också men då avslutades tillsammans med familjen på spa, där firade vi min 25års dag. Den var väldigt lugn och ingen fest alls eftersom lilla frö bosatt sig hos mig..
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Nej, det tycker jag inte..
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Jobbarkläder och nu i slutet långa tröjor som hänger med över magen.
29. Vad fick dig att må bra?
Min fina älskling och alla andra nära och kära. Ni vet vilka ni är!
30. Vem saknade du?
Jag saknar farmor. saknar henne som allra mest på mina födelsedagar då hon alltid brukade klampa in i hallen sjungades: Ja må hon leva! Sedan så saknar att kunna umgås oftare med syrran och andra hemifrån. Å Jag saknar Emelie.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
haha, ingen vad jag kan minnas?!
31. Dem bästa nya människorna du träffade?
arbetskamraten Therese var en av de. Egentligen så borde man inte nämna någon så har man inte heller glömt någon. Men Therese är en som jag har uppskattat riktigt mycket under detta år.



Ja, det var väl det.
Nyår börjades på jobbet och avslutades hemma hos svågern och a-l. P jobbade till elva ungefär.. Kollade på hockey och missade nästan tolvslaget.

Det nya året har börjat med en ledig dag som jag faktiskt har utnyttjat helt ok. Dammsugit, plockat, fixat mat och bakat muffins. Sedan har jrag leeeegat på soffan och bara slappat. Helt underbart skönt. Trots värk i bäckenet...

Nu ska jag ta ett bad och fixa iordning lite fika. I morgon jobb och sedan väntar två lediga dagar till. Då tänkte jag åka iväg och reka lite inför lite köp till frö. till oss också såklart, garderob tex. Å sen tänkte jag hitta lite smått på rean! :)

Inga kommentarer: