torsdag 27 januari 2011

Sjukhuset.

Vilket himla fult namn egentligen, sjukhuset.
sjuk huset.

Idag hade jag tid för efterkontroll på ultraljudsavdelningen på sjukan.
de tog lite prover och sedan fick jag ligga i 30-40 min med CTG.
och som alltid när man är hos farbror doktorn så har man inte ont.
En enda ynka sammandragning fick jag under den tiden.
Hade de vart här igår ikväll så hade det visat annat, då var det fart i magen.
Eller nu, drar ihop sig rejält.
Men ctg:n visade att Fröt mådde bra och brydde sig inte alls om sammandragningarna, eller jo det gjorde den ju, fast reaktionen var precis som den skulle.
Det vaginalaultraljudet visade en livmodertapp som inte allt hade blivit påverkat av mina sammandragningar.
Så den var helt intakt
kanon.
Hon sa även att det fanns inget, just nu, som visade på att Fröt skulle vilja komma ut tidigare.
På det vanliga ultraljudet fick jag se lilla hjärtat och hela ongen. det så bra ut och den hade roterat så nu låg den inte med huvudet nedåt.
(som det hade gjort minuterna innan då det var det vaginalaultraljudet.

Iallafall visade allt ok. Men iom att sammandragningarna kommer även i vila så tyckte hon att jag skulle bli sjukskriven i 25% en månad.
Sedan fick vi se vad som händer.
Men jag tvivlar på att jag skulle kunna jobba 100% om en månad om jag inte kan göra det nu.

Nu ska jag äta lite lunch.

Inga kommentarer: