lördag 22 januari 2011

Pop rea och kalas.

Idag åkte jag in på stan med Emma.
(Emma och jag har jobbat tillsammans på ett boende på utvecklingsstörda, men har nu inte setts på jätte länge. Nu slog vi slag i saken och bestämde oss för att ses. Vilket inte kommer att bli sista gången. Dels för hon är himla trevlig den där Emma, och sedan för att vi väntar barn i samma fina månad April. Så det kommer nog bli en hel del gravidsnack och senare barnsnack tillsammans.)

Vi gick iallafall på Polarn och Pyrets rea. Jag fick med mig lite plagg.
* blå och vitrandig mössa
*långärmad body med farfars-knäppning och knäppning på benen.
* mönstrad långärmad body med sne-knäppning.
*mönstrade byxor.

Hade jag betalat ordinarie pris så hade det blivit en totalsumma på: 740 kr
Men iom att det var rea, upp till 70 %, så blev det bara 240kr.
rena rama fyndet.

Sedan köpte jag även en fin liten luddig jacka och byxa från H&M.
Nu börjar det fyllas lite i Fröts låda.
Ska nog kolla igenom vad jag har på ett ungefär. Så man får lite insikt i vad man verkligen behöver..

Efter rea-shoppingen så käkade vi lite lunch, gick upp på vårt gamla jobb och sa HEJ!
Sedan begav vi oss hemåt. Eller hemåt och hemåt.
Jag åkte direkt ut till 30 års kalaset i bredsand.
Där fick vi gooooomat och gooootårta och vi hade goooosällskap.
Jag satt och svällde i soffan som en annan pära.
Maten börjar liksom inte få plats längre i magsäcken och jag får numer räta på mig mellan tuggorna för att få plats med allt gott som man stoppar i munnen.

Kommer nog bilder senare på lite bebisprylar.
Nu ska jag passa på att mysa lite på karln min, medans han är hemma och ligger i soffan samtidigt som en annan.

Hoppas alla har en trevlig lördag!

Inga kommentarer: