söndag 16 januari 2011

lack bland annat

Idag vart det jobb iallafall.
Men jag kan lova att det känns i kroppen att man har vart dålig.
Lite lätt kallsvettig när man stod med sista massagen. Som tur var så fick jag sluta tidigare, hela två timmar. Och det tackar jag väldans för.
När jag kom hem så röjde jag undan tvättställningen, fixade middag och disk.
Nu sitter jag och HjärtanPärtan och väntar på Solsidan.

Har även hunnit med att lacka naglarna i franskt. Så nu är man fin inför BM-besök och tandläkaren i morgon.
Jag har aldrig lack på jobbet, då det kan hända att kunden är allergisk mot just lack. Och har jag då händerna uppi ansiktet deras eller över hela kroppen i en massage så kan det ju hända att de skulle reagera. Nu har det aldrig hänt mig eller någon av mina kollegor.
Däremot så sa en demonstratör i skolan att hon hade vart med om att en kund hade fått just en allergisk reaktion från nagellack.
Så jag skyddar min egen rygg liksom, inget lack ingen allergisk reaktion.

barasattnivet.

Dessutom så är det lätt hänt att lacket flagnar och blir fult. Och bland det fulaste som finns är avskavt lack på fingrarna.

Men ikväll är dom snygga och fina, kommer få vara så tills tisdag kväll för då försvinner det.

Nu blire solsidan för hela slanten.




Inga kommentarer: