torsdag 30 oktober 2008

nyklippt,

frusen och på danshumör.

igår var det möte igen, gick bra. Nu känns allt så himla mycket lättare.
Allt kommer att bli så himla mycket bättre nu känns det som. Vi ska arbeta i grupp och jag och "morsan" ska läsa på om vad som händer med fett som vi äter. typ.

iallafall. efter mötet så gick vi alla på city cafè och käkade frukost. Jag hade redan ätit två mackor med ägg på till morgonen så jag beställde bara en stor juice. Färskpressad. riktigt gott.

sen följde jag med 08:an och esteten till S*N*Y*G*G, en frisörsalong som ligger på storgatan, bortanför olearys här i sundsvall. 08:an skulle klippa sig, och jag slog till på en tid jag med, med både slingor och klippning, kl 14 skulle jag klippa mig hos en Emelie.

Jag gick upp på kyrkogatan och snackade skit med P. Lång. Sen kom hans Jansson och A. Lång. Jag Jansson och A gick och köpte mat på blåkiosken, jag käkade biff med grönsaker, men A´s biff med tomat innehöll mera grönsaker, så det blir nog den för mig med nästa gång. Sen traskade vi ner på stan, kollade på lite allt möjligt, sen satte vi oss på Charm och surra och drack lite varma drycker.


sen var det dags för min klippning. Och det var ju Emelie som jag kände sedan innan som skulle klippa mig. Var roligt att surra en stund ( från 14 till typ 16.30 haha)


var jätte nöjd och hon är jätte duktig! Tack!




sen for jag hem, käkade och slängde mig på soffan och somnade. Skönt.




Sen informerades jag om att det var snöoväder ute, plattfoten ringde och berättade att det var värsta vädret. Kollade ut och såg att det hade kommit massor av snö, som låg kvar! Så nu är det vinter i sisådär 6 månader till. usch. det skulle ju gott och väl räcka med 3. Bara man hinner med några svängar med skotern, angla, åka över till momma och moffen via isvägen, slira lite med en bil, och eventuellt en tur i backen med brädan. (var längesedan man stod på den nu)








Sen skulle jag ner till "morsan" och umgås med klassen, tre st bangade ur och det var bara jag "Morsan", hennes toppmassör till karl och Oafaa. Det var trevligt.

Oafaa är riktigt tjusig i den där peruken, eller hur!


Jag drog rätt tidigt, fick rycka in och hjälpa till med att fixa med tavlor, estet som man är! Sen kollades det på film. The ruins. riktigt bra! En skön kväll!





Nu har jag hunnit med en morgonpromenad i den sköna vädret, solen skiner så den nya snön och frosten på träden glittrar sådär magiskt. När man inte sett snö på länge så känns det lite förtrollande vackert när allt glimmar och glittrar!








nu blir det en frukt och läsning om matspjälkningsorganen!




hörs.




2 kommentarer:

Anonym sa...

men du!ni har ju mer snö än vad som finns här..men det gör inget...jag har bakat lussekatter nu,mums va goda dom blev!ok,men ha det så bra nu o kram på dig!från moster m.

Camilla sa...

Hejsan!
Jag tänkte bara fråga vad skolan heter som du går på, är den csn berättigad och sånt? finns det någonstans man kan läsa om den? :) du får gärna skriva ett mail om den till camilla_heartlove@hotmail.com :)
/Camilla