söndag 12 oktober 2008

mkt kan hända om nätterna.

Man kan försöka sova.. och somna. Men igår gick det inte bra. Var pisspigg långt in på små timmarna, det går så om man vänder på dygnet.

Det är något jag lyckas med varje helg nu för tiden, och då är det jätte svårt att på en endaste liten natt, mellan söndag och måndag, få tillbaka den där rytmen.



Måndag dag är man sliten, trött och bara vill krypa ner tillbaka i sängen. Tisdag efter jobb/skola är man så trött att man stupar i soffan direkt när man kommer hem. Käkar middag vid 8 och sen är man pigg igen. Hamnar alltså inte i säng i vettig tid då heller. Tisdag brukar kännas lite bättre. onsagen är fatiskt helt ok. Väl på Torsdagen så är man trött för att man klivit upp tidigt hela veckan och vips är det fredag och då börjar dygnsomvändningen igen. och med dygnsomvändningen menar jag att man sitter uppe och umgås med vänner läääänge, så när man i vanliga fall kliver upp, går man och lägger sig.



och sen vips igen så är det söndag. som vi nu kallar s(k)öndag.

och eftersom min natt fick nya planer än att sova vid sådär halv 4 så var jag rätt trött i morse. Dock var jag påväg till Ella vid halv ett tiden, så så himla länge låg jag inte och drog mig...

Och under denna sköna dag har jag hunnit med lite myspys, stan med Ella och Bella (haha, roligt det lät tillsammans) fikade och snackade om allt gammalt som passerat, nytt som väntar och uppdaterade varandra om viktiga saker, värt att veta. typ skvaller. haha

åt en varm sub med skagen på, riktigt gott. Drack chai the och satt under en filt och njöt av det trevliga sällskapet.

Idag var nog sista gången för i år som man satt på en uteservering. trist.



Sedan packade vi oss in i Bellas bil, hon och oliver droppade av oss slöa som inte orkade gå hem.

Jag slängde på mig lite hela och rena kläder. För det vankades förskottskalas hos Emelina på Dalgatan. Skuttade ner för trappen, mötte Jessica vid Ellas bil. Drog ner till förrådet och sen satt vi där. Jag och mina bättre halvor. Käkade tårta, (jag och Em, för Ella var alldeles för sliten för tårta) drack kaffe och surra sådär om allt och inget.

Packade in oss i Ellas traktor (egentligen inte alls en traktor, men den låter som så) ner och köpte pizza.

Ella är uppöver öronen helt såld på sin markus. Så hon är världens bästa och köpte pizza åt sin stackars karl som inte ätit nått på hela dagen.



Nu är jag hemma igen och mina celler och vävnader ligger och väntar på mig. haha..Så det är väl bara att sätta sig med näsan i pappren nu en stund då.

För i morgon vill jag att det mesta ska sitta som ett smäck! Då jävlar 08:an ska jag minsann kunna mitokondrierns funktion bättre än dig.ha.



hare och haj gott folk.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Malin, sanningen är den att jag är helt såld på Marcus. Han är underbar, perfektionen i mänsklig form. Men ni, du och Em, är också alldeles underbara! Jag tänkte bara säga det att jag tycker om dig jätte mycket! :) Duktig du är som börjat blogga, på riktigt! Keep it up Hun!