lördag 11 oktober 2008

hej och hå kapten blå!

Det här med bloggande har inte vart min starkaste sida. Inte ens lite.

Kanske för att jag inte haft nått direkt att blogga om, för att mitt liv inte vart särskilt intressant.

Men nu har det börja hända grejor ska ni vet.



Hösten är här som ni troligtvis vet och det är väl inte alls särskilt roligt egentligen. För nu är det slut på barfota-utan-strumpor-och-skor-tider. Nu är det kofta vantar och reflex som gäller.

illa



Roligast med denna höst är att jag börjat plugga. Så om ett år är jag examinerad hudvårdsterapeut. tjoho.



Har gått en vecka på denna skola, våra lokaler och kommande salong håller på att byggas upp så just nu sitter vi i skruttiga gymnasielokaler på en skola som ser ut som en gammal vårdcentral.

Klassen är liten och än så länge himla rolig.

mycket tackvare 08:an och esteten:)



sen man man strunta runt och vara allmänt trötta och larviga, prata med "silvia-dialekt" och mumintroll.

säger bara det. hud-vux. inte all leka med.



Sen har vi det här med nya vänner, 08.an och esteten, redan nämnda, privatläraren, Bettis och denna spännande H-plattfot.

och men spännande så menar jag sådär kittlande,pirrande, dimmigt yrsel spännande. berusande spännande.

och på tal om berusande så kan jag nämna att mina berusande tvådagars helger nu passerat förbi och jag har tagit steget in i helger sittande med näsan i böcker/häften som handlar om celler, vävnader och annat skrot, dock nödvändigt skrot.



iallafall.

här är jag.

redo för allt nytt som väntar.

Inga kommentarer: