söndag 12 oktober 2008

en söndag kväll som denna

------------------------------------uppdatering------------------------------------------------

köksbordet är överfyllt av studiematerial, cellen och alla dess funktioner och innehåll pluggas ihärdigt. Jag har hunnit med att diska en oändlig mängd disk, för nu när man är helt ensammen i detta hushåll, jag är numer särbo med min Emelina. (och det är klart, kusin Jess kommer och går lite hur som helst här nu, men jag kan inte direkt be henne diska min disk....) så får jag så lov att diska min egen disk. Och är det något jag avskyr så är det att diska, konstigt nog är det inte alls lika jobbigt att diska hemma hos någon annan. Så varje gång det ligger skitigt porslin i min diskho så har jag alltid hur många bra ursäkter som helst för att slippa. även om jag bara drar ursäkterna för mig själv så känns det bra, för då vet jag, att jag kan faktiskt inte diska nu. Jag ska ju faktiskt

  • skynda mig jätte mycket för jag ska ju möta upp någon om en timme eller så, jag diskar när jag är hemma igen!
  • jag måste bara duscha, sen tar jag tag i disken. så klart.
  • jag har nyss målat naglarna. Så diska går absolut inte.
  • måste bara se klart tv-programmet. Kan diska i reklamen.
  • jag är så himla trött, jag måste sova. Diskar i morgon efter frukost.
  • men det ligger så himla mycket grejor överallt, jag börjar med det, sen tar jag tag i disken.
  • nej nej, skolan måste prioteras först. När jag läst klart så ska jag självklart diska..


och så kan jag fortsätta hur länge som helst... MEN det blir alltid såhär:

  • När jag kommer hem, efter att mött upp någon, så har jag massor av annat att tänka på.
  • Efter duschen har jag glömt disken och myser ner mig i soffan i stället.
  • och när lacken torkat så har jag nog börjat med något annat m kt mer intressant.
  • och när reklamen kommer så ser jag att det börjar ett annat program som jag hellre vill se än diska.
  • och på morgonen så är jag en sådan tidsoptimist, tror att jag hinner göra allt jag måste på en sisådär kvart. Vilket jag inte lär mig att jag aldrig hinner.
  • när jag plockat rätt på alla andra saker så orkar jag inte diska.
  • och när jag pluggat klart är klockan så mycket så då tänker jag att jag tar det i morgon i stället.


och sådär kan jag fortsätta. Men hur lätt är det inte då, det går ju på typ fem minuter, och diskar man direkt efter man använt tallriken, glaset eller besticken så sitter ju inte ens resterna fast.. och då är det ju inte ens lite lite lite jobbigt.
Men det är bara det där att ta tag i skiten som jag är så dålig på.


Så nu tror ni säkert att jag har ett berg av disk på min bänk i köket, men på nått konstigt vis så är det faktiskt inte så.. inte alltid.


och det är himla lustigt, för jag diskar ju aldrig.


vill aldrig diska.
men det är väl som med mycket annat man MÅSTE!
så så går det till när Malin ska diska.. haha
intressant.


och just det, har ju plockat rätt på saker som legat och skrotat i hörn och vrår, lagat middag (bruna bönor och korv) och lunch till i morgon, bulgur med grönsaker och köttbullar. DISKAT! (klapp på axeln)
och sen har jag pluggat. nu är det paus.. men ska sätta mig en stund till snart.
iallafall. sånt spännande händer denna söndagkväll på gränsgatan 27!

Inga kommentarer: