tisdag 1 mars 2011

Sjukskriven

Bm besöket igår gick bra, mätte magen som hade växt till sig på två veckor. Måttar nu 33-34 cm i vecka 34+1
Stick i fingret, helt sjukt att det kan göra så mycket ondare med ett stick i fingret än när dom tappar blod ur armvecket..
Sticket visade iallafall värden som klassas som ok.
Det enda som var nått är mitt rätt låga blodtryck. Men det är ju bra det, att det är lågt och inte högt.
det låga trycket känner jag av rätt ofta nu sista tiden, då jag lätt blir svimmningsfärdig ifall jag reser mig upp för hastigt å så.
Men det är ju bara att ta det lugnare.
Vilket jag nu också måste göra då jag nu blev sjukskriven på 50% istället för 25.
Det känns bra, för jag har så himla himla svårt att ta det lugnare annars.
På jobbet är det stört omöjligt att ta det lugnt då det alltid blir lite stressigt..
Å även om jag sitter i de flesta av behandlingarna så blir det väldigt obekväma arbetsställningar.
Magen tar emot britsen som kunden ligger på, så jag får vinkla benen åt sidan så jag kommer åt, då blir det ju en snebelastning i ryggen som värker och molar.
Men jag kan ju inte göra på annat vis.

Så nu har jag inte så mycket till val än att jobba 50 % vilket innebär att jag nu kommer att kunna vila helt på ett annat vis.
-----------------------------------------------------------------

1 kommentar:

Erika sa...

Äntligen får du lite tid till vila, skönt för dig! Jäklar vad tiden springer iväg nu, snart har vi en varsin liten bebis att snusa på, mjölk som sprutar ur bägge brösten och tårar som rinner ner för kinderna :)

Hörrö du, ska vi försöka ses ngt?

Kram