torsdag 3 mars 2011

dr.Dennis Gross



Idag har vi haft premiär på våra behandlingar med ett nytt hudvårdsmärke som heter
Dr. Dennis Gross.

Det är ett amerikanskt märke som hudläkaren Dr. Dennis Gross har tagit fram efter över 30 års erfarenhet inom medicinsk hudvård oc
h forskning kring hudcancer mm
Produkterna kan användas på både den känsliga hyn, till rosacea och acne. Acne på tonåringar eller vuxna.

Hur det är möjligt att använda samma slags produkter till så många olika hudtyper tyckte jag verkade knepigt. Iom att de flesta andra märken jobbar i serier som är anpassade för just en sorts hudtyp.
Men dr. Gross mest framgångsrika produkt: Alpha Beta Facial Daily Face Peel innehåller 5 olika syror ( bla, citronsyra, salicylsyra, fruktsyra och
mjölksyra) som jobbar på olika vis på huden.
Och iom att man har så många syror i samma produkt så har man kunnat sänka styrkan på var och en av syrorna och på så vis få en produkt som passar fler (i stort sett alla) hudtyper.
Man ska ej använda dessa produkter tillsammans med andra märken som innehåller syror. Man ska heller inte använda det på någon form av hudsjukdom (inte på eksem, psoriasis eller öppna sår)

Alpha Beta Facial Daily Face Peel används dagligen och är i två steg (ligger förpackade i varsin burk som det står steg 1 och 2 på.)
Hela hans serie med produkter är väldigt pedagogiska och enkla att förstå.
Tex så innehåller en av två rengöringar både ansiktsrengöring, ansiktsvatten och makeupremover.
Så istället för att ha tre olika flaskor att hålla reda på så är allt i samma!

I hans serie finns även en ansiktspray som heter Hydra-Pure Facial Mist.
Den ansiktsprayen (och flera andra av hans produkter) innehåller något som dr. Gross har tagit fram och som heter chelating complex. Denna komplex neutraliserar och bryter ner tungmetallar som fastnar på vår hy, tungmetaller finns tex i kranvatten.
(tungmetaller kan annars skapa mycket negativa effekter på huden och orska rodnad, orenheter, torr hy eller hudirritationer)

Jag är jätte imponerad över hela serien och våra behandlingar som görs på salongen.
Det ska bli jätte spännande att följa (iofs så kommer jag inte hinna med att se någon egen kund gå igenom en hel kur eftersom man går en gång i månaden under en 5 månaders period)
Men antagligen kommer jag säkert att få se eller åtminstonde få höra om mina kollegors resultat och erfarenheter.

Nu vart det ett väldigt informativt och jobbrelaterat inlägg. Men jag ville bara att ni som läser också ska få upp ögonen för detta märke.
När mina darphinprodukter är slut så ska jag helt klart gå över (möjligtvis till en början delvis) dr. gross.
först på tur blir i allafall peelen för att få igång huden ordentligt.
Särskilt nu efter graviditeten så kommer jag behöva all hjälp som går för att få tillbaka lyster och en jämnare hudton.

Inga kommentarer: