måndag 7 mars 2011

v35+0

Här kommer en halvdålig v35+0 bild. Magen kom inte med helt och hållet.



Graviditeten inifrån: En animerad 3D-video om bebisen i tredje trimestern. Titta in!
Bebisen lägger fortfarande på sig – ungefär 28 gram om dagen. Den väger kring 2,7 kg och är ungefär 47 cm lång. Vid den här tiden kan du eventuellt känna att bebisen rör sig nedåt och trycket i den nedre buken ökar. Detta gör att dina lungor och din magsäck får mer utrymme och det kan bli lite lättare att äta och andas.

Det kan däremot bli jobbigare att gå – för en del kan det kännas som om bebisen är på väg att ramla ut! Det fortsatta trycket på blåsan gör att du kan behöva gå på toa ofta. Fortsätt äta bra, både för din skull och bebisens. Läs vår kostguide om du vill ha inspiration.

I slutet av denna vecka anses du fullgången och bebisen kan i princip födas när som helst från denna tid. (Mellan 37 och 42 veckor räknas graviditeten som fullgången – innan 37 veckor anses bebisen underburen och efter 42 veckor överburen.)



-----------------------------------------------------------------------

Igår var en dag som började ur-piss-tråkigt.
Kändes som om tiden stod blixtstilla. Och vad jag än tog mig för att göra så var jag färdig på ett kick.
Vi två tiden så började jag få sådär konstigt ont i magen, som om kissblåsan kommer i kläm eller är för liten.. Kan inte förklara det. Fast den här gången så kändes det ändå annorlunda.
Det hjälpte inte om jag stod upp, satt ner, låg ner. Peter fick "gnugga" med handen över höfterna på mig men det gav inte riktigt med sig.
Vi for och handlade och allt fick gå i myrsteg för rätt vad det var så drog det till.
När det är som "värst" så får jag jätte svårt att lyfta vänsterbenet??!! Vad beror det på.
När jag går i trappen så får jag liksom slänga upp vänsterfoten. Haha.. Måste se knäppt ut.
Senare på kvällen så gav det med sig, jag tog ett bad och så..
Kan det kanske vara lite förvärkar?!
För nu var det liksom inte bara "Kissblåsan" utan nu kändes det i bäcken, rygg och nästan ner i lårbenen..

Idag blir det jobb 15-19, ska fixa och dona med schemat så jag kan gå hem den 19 Mars. Ska bli skönt. För jag känner mig mer död än levande vissa dagar.


Inga kommentarer: