lördag 12 mars 2011

angling på gissjön

Jag vill också kliva upp tidigt och sätta mig ute på en is i dimman.
Förbereda dona och bli kall om fingrarna.
göra upp en eld och sprätta första cidern.
Se solen leta sig fram genom diset för att sedan stråla starkt.
Blanda en redig colagrogg och se första flagget.
Kuta som bambi på hal is för att hinna fram och känna hur linan spinner på...
Jag vill också känna röken från elden svida i ögonen och jag vill också...

JAG VILL OCKSÅ VARA MED I LAG KARLSSON PÅ GISSJÖN.

(jag har inte alls någon lust med att åka upp och jobba just idag...)


Men nästa år.. då kan jag också vara med!!!! Både med på groggarna och på flaggen! Så det så!
Så får vi leja mormor och morfar till att vara barnvakt!

1 kommentar:

Camilla sa...

Vi får ladda för nästa år, för det är klart att du ska vara med då...Men nu väntar vi bara på att fröt ska titta fram;=) Kram på dig vännen!!