måndag 28 februari 2011

Upp med tuppen kändes det som i morse.
Hade knappt somnat ungefär.

Peter hoppade upp och for iväg på jobbet. Jag sov en stund till.
Sedan var det ingen idé att ligga kvar. Iso ville ut och kissa. Jag ville ha mat i magen.
Iallafall så gjorde jag allt som ska göras.
och OJ
OJ OJOJOJ
vilket finfint väder det var idag.
Vi gick i ca 40 minuter. I början tänkte jag att shit, detta går ju jätte bra.
Solen sken och tog bort alla graviditetsåkommor.
Höfterna, ryggen, ljumskarna och fötterna kändes ok.
Jag hann inte ens komma halvvägs på promenaden så hjälpte inte solens strålar längre.
Värst just nu är fasen fötterna.
Jag får så sjukligt jävla ont i dom så jag kan knappt gå.

(å visst borde det kännas av i kroppen då jag gått upp 12 kilo sedan inskrivning hos barnmorskan. TOLV KILO. Jag hoppas hoppas att det fortsätter uppåt så jag har nått att ta av sedan!)

Lunchen serverades på balkongen och min lunchgäst var Emma, pannkakor med grädde och sylt. Samtidigt som solen bländade oss.
SÅ HÄRLIGT.
Jag sa det till Emma, att man har nästan glömt hur skönt det är när blekansiktet får lite värme från solen.

Nu ska jag lägga mig rätt upp och ner brevid den finaste som finns.
PETER!

1 kommentar:

Veralena sa...

Har du stödstrumpor på dig? Jag hade också sjukt ont i fötterna sista tiden men jag tyckte att det hjälpte lite med stödstrumpor.