söndag 27 februari 2011

vi nådde mål 1

idag är veckan som vi satte upp som mål 1 här.
vecka 34+0

I morgon kommer de inte stoppa förlossningen ifall den skulle komma igång.
helt sjukt vad tiden går fort.

På lördag ska vi hämta vagnen, kommer kännas ännu mera verkligt när man kommer att mötas av den här hemma.

Denna vecka har jag jobbat från måndag till söndag. Och det känns i kroppen ska jag tala om.
Har nog aldrig vart så gnällig som jag har vart de sista dagarna här.
Det är jobbigt att ligga ner,vända på sig, resa sig upp, gå, sitta, böja sig ner, sträcka sig upp.
ALLT känns jobbigt just nu.
Och inte tycker jag att det blir mycket bättre av stödbältet som jag har fått lånat från sjukgymnasten.
Men men, om det går som det ska så ska jag nog jobba till mitten av mars. Sedan blir det till att ladda batterier och boa på lite hemma.

Annars denna vecka så var vi på avslutning med föräldragruppen. Har träffat några roliga par där som jag gärna håller kontakten med!

I lördags morse for P till övik för att kika på en stövarutställning, gå på hockey och dricka öl.
Lika bra att han passar på nu, för snart har han jour.

Idag söndag blev det thai mat till middag och sedan slöade vi på i soffan. Kollade solsidan och bigbrother!

Just det, daddyP köpte lite grejor till fröt. Skitfina kläder i olika storlekar, lite att växa i och så.

En solhatt för sommarens varma dagar!

Ett linne(body)

Och en till lite större mössa som kommer att sitta finfint till hösten.
Även två par strumpor.

Tack pappa säger Fröt.
Och just det, tack gammelmoster Ia för den fina nallen jag fick med posten!!


Nu ska vi natta. Stentrött.
I morgon blir det BM besök och sedan ska jag nog ta och röja lite här hemma. Eventuellt börja snegla lite på bb-väskan då det känns skönt att ha en "grund" packad i den så det viktigaste kommer med.
För när vi åkte in akut här när jag fick den där blödningen så hade vi ju inget alls förberett.
det kan ju vara skönt att iallafall ha med sig nått ombyte och en tandborste iallafall!

1 kommentar:

veronica sa...

Provade oxå stödbälte.. Hjälpte inte ett dugg tycker jag, fick nästan panik av att ha den på heheh.