torsdag 10 februari 2011

snö snö

tar det aldrig slut någon gång?
Jag känner att jag vill ha vår nu!
Kan tänka mig att det är några fler än bara jag som känner likadant!

Idag börjar jag inte förrän kl 13.
det är lite både och med att börja senare. Jag börjar ju hellre tidigare och slutar tidigare.
Denna morgon har gått i seghetens tecken. Jag sov länge,
(vet inte om det är en period i grav. som gör att jag är så sjukligt trött just nu), käkade frukost och läste tidningen i lugn och ro. Kikade igenom det som dagligen kikas igenom på internet.
Ut med Iso, och nu sitter jag här och har just skickat iväg ett mail till barnmorskan!
På tisdag ska jag dit igen och jag hade lite frågor om stödbälte.

Är det någon som läser som använt stödbälte i sin/sina graviditeter?
Fick ni låna ett bälte eller är det något man köper själv?

Jag tror det skulle underlätta för mig att använda ett, då jag står hela dagarna. Känner att det trycker på och är rätt tungt för min spinkiga lilla kropp nu.

Fröt håller förresten på att ta sig ut ur magen mer eller mindre.
Jag vet inte vad den gör, stretchar eller nått.
Man kan känna hur den börjar peta lite försynt med en liten häl eller vad det är. Sedan helt plötsligt så "drar" den hela kroppsdelen efter magen. Huden sträcks så mycket det går och på samma gång som det gör ont så kittlas det.
Det är rätt störande när man står och förklarar Darphins sett att verka på huden, och rätt var det är mitt i en mening om molekylkedjor eller ytligablodkärl och serum så måste man ta ett djupt andetag försöka hålla sig från att skrika rakt ut och samtidigt trycka tillbaka lillfoten in i magen.
Det ser nog ganska skoj ut. Fröt verkar tycka det också. För det håller på så heeeeela tiden.
(den lugnar ner sig så fort P lägger handen på magen, så i morse tvingade jag P till att ligga läänge och väl med sin hand på magen, så jag kunde ligga kvar och dra mig i lugn och ro)

Nu ska jag göra mig klar för jobbet och sedan steka lite pannkakor! MUMS!

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Hanna sa...

Sånt häringan foglossningsbälte? Jag hade ett sånt, jätteskönt att dra åt hårt som fan. Jag fick låna ett, men man kan säkert köpa eget. Det enda jag tyckte var att det var för smalt, så det var inte helt skönt att dra åt kring fläsket. Försök hitta ett brett!

Erika sa...

Jag undrar hur våra två illbattingar kommer att vara utanför magen, eftersom de är så aktiva när de inte ens tittat ut :)

Ni missade inte så mycket alls igår, det var liksom repetition av var Ann-Kathrine gått igenom på våra träffar. Ja, det enda som kanske var nytt är att man ska ha bebis nära sig i början för att se signalerna om den är hungrig osv...

Hoppas ni har en skön helg!