tisdag 15 februari 2011

nu är vi inne i v33

I söndags gick vi in i 33dje veckan. Och nu känns det nästan som om nedräkning snart kan påbörjas på riktigt.

Söndagen spenderades annars på jobbet. 10-17.
Sedan var det middag som bjöds hos svärmor. Tack så mycket!

Tisdag for vi till fräna. Hälsade på lillfreddo i hans första egna lägenhet. hängde med mor och far. Hälsade på momma och moffen.

det vart en heldag i kylan i västra.
Gjorde ingen big deal av allahjärtans i år.
Mamma och pappa fick lite åre choklad. Svärmor fick det på söndagen i samband med middagen.
Vi fick muffins med chokladhjärtan på till fika som Moster Ia bakat.

Jag och min fina älskling gav inte varandra nått mer än en extra puss sådär! :)

Jag tycker man kan vara lite extra snäll andra dagar också. Inte bara på alla hjärtans.
Jag blir huuuuur glad som helst när man blir överraskad sådär närsomhelst och hursomhelst.

Idag blev det besök hos barnmorskan. Väger lika mycket som för två veckor sedan. 63. Men magen hade växt med 2 cm.

Alla värden såg bra ut. Men jag har fått ett sjuhelsikes kli främst på mage och armar, för att kolla upp det så måste jag lämna blodprov när jag har fastat siåså många timmar. Så jag ska tillbaka på torsdag.
Efter bm så var det raka vägen hem, lunch med hjärtat som sedan drog iväg till jobbet.
Började med en bulldeg och medans den jäste så slängde jag i två maskiner tvätt.

totalt vart det dryg 60 bullar och 5 maskiner tvättade.
Så nog har jag gjort nytta idag.

Föräldragruppen var ikväll och det är ju lika trevligt som annars. Nog för att det inte är lika informativt längre nu när vi är på slutspurten. Och nästa vecka ska vi bara käka och surra vidare då det är sista gången.

Nu är det dags att gå ut med byrackarn, som förövrigt också har provsmakat en bulle. I SMYG. Har nog aldrig sett någon äta nått så snabbt som när han fick tag i en stackare i köket.
den var nog väldigt god iallafall...

Inga kommentarer: