söndag 20 februari 2011

å Hej v.34

Idag är det söndag och det innebär att vi kliver in i vecka 34.
Från och med nästa söndag, när vi gått 34 hela veckor så stoppas ej förlossningen om det skulle komma igång tidigare.
Efter sjukhusvistelsen så har jag haft som mål att nå detta, att kliva in och gå förbi vecka 34.
Så om Fröt prompt måste behöver och ska ut tidigare så får den gott vänta tills nästa söndag.

(Självklart vill vi att det ska stanna inne mycket längre till, iallafall till v37 som blir nästa mål.)

Här har ni kulan när jag sitter
Och när jag står!!
--------------------------------------------------------------

I helgen så har jag ändå hunnit med rätt mycket.
Fredag for min halva till skogen med hunden. Det var jaktmöte i kalendern denna helg.
Jag blev bjuden på tacos hos bästa TantElin och Rocky! Vi åt alltså, surra och kika på film.
For hem och somnade på stört.
Lördag plockade jag upp Emma klockan 12.
Vi for ut till birsta där jag inhandlade lite prylar till Fröt.
Spjälskydd, sängkläder, en nappflaska, filtar, pyjamaser, nalle och plastad frottè.
Vi kom i från Birsta vid 17, och då hade vi värk i varje kroppsdel tror jag. Man är inte gjord för en heldags shopping längre. Varken jag eller Emma var i toppform.
Så vad passade bättre då än att styra Audin mot södraberget och varmkällan på spa?
Vi avslutade vår dag där.

Väl hemma väntade min lilla förskylda fina sambo. Käkade pizza och kramades.

Söndag, idag, monterade upp skötbordet för att se så att det passade badkaret och så.
Det vart ok, men jag tänker inte smälla upp det ordentligt förrän vi kommer hem med fröt. För det tar ju en massa plats, så vi kommer inte kunna duscha ordentligt om vi inte lyfter av eller tar bort sånt som man inte vill ska bli blött...

P´s kompis Freddan kom hit och fikade.
Senare kom Farbror och tant A-L hit.
Käkade middag och sen för ena halvan av dem.
A-L blev kvar och umgicks med oss i soffan. Kollade på tven hela kvällen. Solsidan och bigbrother.
Undra om man kommer följa det där detta år?
Tänk att när vinnaren kliver ut ur huset, då sitter vi här med en ny familjemedlem!
Det är så svårt att fatta!!

Nu ska jag krypa ner i sängen för att ladda batterierna inför en vecka full med jobb! 7 dagar i streck!

Natti.

1 kommentar:

Erika sa...

Självklart ska vi planera in dejt här framöver! Jag kan ju rulla bort till dig eller så skrider du hit, är lite avis på din smidiga kropp men alla byggs vi olika :)

Vad ska ni hitta på i helgen?