fredag 2 januari 2009

nytt år

så nu lämnar jag 2008 bakom mig.

lämnar allt skrot bakom, tar med mig det fina och låter allt det nya komma mot mig med stormfart.
tänk vad detta år gott fort.

Vad har hunnits med detta år.
jo
jag avslutade min NkBkurs som jag läste för att kunna plugga vidare till hudterapeut. Men la ner tanken om det, eftersom jag inte kände att jag ville flytta neröver i landet igen på ett tag.
Syrran flyttade in en sväng hos mig. Vi levde loppan och hade hur skoj som helst. I samma veva tog det slut med D. Var en tung period men att bryta upp helt var den enda utvägen för att vi båda skulle må bra. Syrran flyttade ut. Jag fortsatte att jobba på dagis, trivdes bra. Var på fest i matsalen på fränsta skolan, och efter det började jag och emelina att umgås igen. Efter ett tags "uppehåll" från varandra. Nu var trion (em, ella och mallan) igång och många studer och skratt har delats under detta år! Våren rullade på, jag och Kex tog en sista minuten till Turkiet, en helt underbar resa och mycket välbehövd.
Våren försvann och det blev sommar.
Jag jobbade även denna sommar på kyrkogatan. Gatufesten.
hösten kom och jag upptäckte till min stora förvåning och lycka att det skulle börja en hudterapeut utbildning här i sundsvall.
Jag sökte och kom in. Nu på hösten bodde även Em hos mig. hon flyttade också ut, till ett eget boende, en student lya eftersom hon börjat plugga här i stan.
Sen började även min utbildning. Det var lite strul i början men har börjat ordna upp sig nu.
Fick världens bästa julklapp, drog till thailand med hela familjen 9 december. (momma och moffen var ockå med)
helt underbart.
kom hem och nu har det vart nyår.
Har lärt känna många nya personer och jag har lärt och vuxit mycket som person under detta år.

Nu ser jag detta år fullt med nya möjligheter och erfarenheter. Nya upptäckter och lärdom.
mycket kan hända på ett år som för stunden inte känns stort. Men allt påverkar och formar oss till dom personer vi är och blir.

----------------------------------------------------

i år firades nyår med sara på hennes soffa. käkade middag och skålade i vatten.
haha.
natten slutade bra. jag ler inombords och utåt!.
gott nytt år vänner.

1 kommentar:

Anonym sa...

Å detta år kommer att bli så mycket bättre:) Nu ska vi snart dra ut till Madeleine i stugan och vara där tills imorgon. Ha en bra fredagkväll. Puss Puss