tisdag 20 januari 2009

men åh.

ninja, jag orkar inte med en utmaning nu! sorry.
kanske senare.

Idag var det riktigt segt att ta mig upp. Jess sov här i natt (som många andra nätter :p) så vi låg och snackade och hade oss innan vi slöt våra blå och somnade!
Det är så himla kul att vi står varandra så nära i familjen (och med familjen så menar jag mormor och morfar och alla deras avkommor:p)
Moster Ia hennes Jessica, Moster camilla och hennes fredrik och clara (även fabbe där såklart)
Jessica och Fredrik känns mer som syskon, dom har alltid varit mycket hemma hos oss, och jag hemma hos deras mammor, mina mostrar. Och det är något som jag värdesätter väldigt högt.
Jag har en drös till med kusiner, men två av dom bor inte ens i norrland, och några andra har varit rätt nära, men glidit längre bort ju äldre vi blivit, det är lite tråkigt. Visst hålls fortfarande kontakten men det är ju inte som när vi var små. Då var det alltid badhuset som gällde för mig Kex, Sara och Tommy! haha.
Nu har Sara blivit mamma till en liten son som ska heta Emil! Hur roligt som helst. Så nu har jag fått mitt första kusinbarn !
Grattis Sara och erik!
och fått ännu en påminnelse om att tiden inte står stilla utan att vi åldras hela högen!
I år fyller jag ju för tusan 24 (iofs är det ju ett år kvar nästan:p)

Idag hade vi först ett litet grupparbete om etik och moral, samarbetade med gymnaisie eleverna som också läser till hudterapeuter men som inte är alls i närheten till så motiverade som vi vuxenelever är! Det är lite trist att dom inte tar skolan och denna utbildning på mera allvar, det är ju världens chans för dom!
Men man minns ju hur man var själv när man var i 16års åldern. haha
men jag tror nog att jag tog skolan på större allvar än vad många av dessa praktiska gymansiestudenter gör!

efter lunch så gick vi igenom olika ansiktsmasker som man kan blanda ihop själva hemma (och på salongen) med hjälp av ägg, mjöl, avocado och annat spännade. Ska bli jätte roligt, och nu blir det nog lite "klet och kladd med krämer" som Raja sa att denna utbildning inte handlade om :)

När vi slutade så stannade jag och Carro kvar, hon behövde träna på att vaxa axiller och jag behövde verkligen vaxas. Så det passade verkligen utmärkt!
Det är nått som är lite jobbigt, att vi inte får göra nått själva hemma, så det är näst intill lika bra att kasta allt som heter nått med rakhyvel och pincett.
Vi får varken raka ben, armhålor, bikini eller plocka ögonbryn. Så ser ni någon lurvig brutta nått framöver så är det nog bara jag som inte fått behandling på skolan på ett tag. haha

Men det är ändå bra, för vi får ju känna hur alla behandlingar känns och vaxning är väl inte det roligaste. Minst rolig för Kimpa kan jag tänka mig, Stackarn har fått vaxat ben och armhålor.
Och jag kan lova att han har tagit många höga toner inne i vårt klassrum på våra vaxlektioner.

Nu har jag käkat middag, kycklinggryta, ris och sallad. Och att jag aldrig lär mig, man måste alltid koka ris åt minst dubblet så många som anvisningarna på paketet visar, för det räcker aldrig annars.

Nu ska jag plocka lite och sedan sätta mig med lite skolpapper! Prov nästa vecka.

och just det. den 29 ska jag på seans med klassen! ska bli hur spännade som helst!




och ikväll är det en kväll jag längtat efter i en veckas tid! äntligen!

Inga kommentarer: