söndag 4 januari 2009

apkallt

Idag har det varit svinkallt hela hela dagen. Både ute och inne. Iofs har jag inte vart utanför dörren, men på termometern har det stått 24 minus. fy. inne är det kanske 17-18 grader. också fy.
på golvet vid balkongdörren (slängde ner en termometer under mattan, som funkar som isolering just nu) är det nästan 0 gradigt. så då kan ni ju tänka er hur härligt mysigt och varmt det är på golvet hemma hos mig..
Det är ju härligt varmt och skönt i hela lägenheten. verkligen.

fick iallafall lite gjort på zonterapiarbetet jag håller på med.. och det var ju skönt.
i morgon blir det en visit på sjukan och sedan blir det plugg plugg med "Morsan".
har man tur så kanske det dyker upp nått spännande och skoj att syssla med på kvällskvisten.

nu ska jag kura ihop mig i sängen, har lagt hårblåsen nedanför på golvet ifall jag skulle behöva blåsa liv i mig i natt. iallafall blåsa lite värme i mig. haha. som tur är så har jag ju iallafall en mysig kudde att sova på!
Det är sådana här gånger jag blir tokig på att jag inte kan sova i pyjamas, för hur mkt varmare hade inte det vart då?! Nä, det snurrar sig så förbaskat.. så då ligger jag hellre här i trosor och hackar tänder. Man kan ju undra om alla besticken ligger i lådan!?

nu är det natt.

sovgott.
/M.

Inga kommentarer: