lördag 10 januari 2009

jaha.

igår så hade vi ansiktbehandlingar, och eftersom vi är en kort i klassen fortfarande så fick Sara komma upp på skolan och få en ansiktbehandling.
Det gick bra, i behandlingen ingår: nackmassage, rengöring från makeup , peeling, färgning och plockning av bryn, vapozon, portömmning, ansiktmassage, ansiktmask, handmassage och sedan ett serum som ger näring åt huden.
Sara vart nöjd och jag med, för jag fick ju öva. Nu tog det, från att kunden (sara) bäddats ner på behandlings sängen till att behandlingen var klar, ca 2 och en halv timme. Behandlingen ska ner till en och en halv. Men det går snabbare för varje gång. :)
Efter lunch var det dags för behandling igen, och jag fick utföra ännu en eftersom jag var borta (i thailand) när dom hade behandlingar sist.

då gjorde jag på Ouafaa i klassen, och det gick bra!
sedan var det slut för idag och vi gick hem!
Traskade lite på stan innan jag tog bussen hem.
kom hem och lagade fredagsmiddag. blodpudding, va??!! fredagsmiddag. Men jag orkade verkligen inte fixa nått annat.. dessutom så är det så värdelöst att äta ensam, särskilt på en fredag. hua.
sen skulle jag sätta fart med uppsatsen, men somnade i soffan. Sen gick hela kvällen i segfart och tillslut kom mitt finfrämmande!
:)

kolla lite på He-man. haha.

Och min dator, rättare sagt adaptern till strömmen fick fnatt och vägra ge ström, Så datorn dog.
I morse trodde jag att det skulle funka, kanske att den bara blitt överhettad. men icke.
fick lite små panik, eftersom uppsatsen och allt som behövs till den ligger på datorn, och jag hade inte mailat iväg det till min mail.. så jag kände mig helt körd, eftersom den ska redovisas och lämnas in på tisdag.
dog lite i soffan och gav upp en smula. Men kom sedan på att den kunde kanske vara sladden som går från kontakten till adaptern som stendött, för det har den gjort tidigare.
I samma veva som jag bestämde mig för att gå ner på stan och fixa en ny sladd så ringer Olle von Nyhlen och undrar om inte jag kan följa han på stan och shoppa lite kläder, brukar få agera hans personliga shoppare när han väl behöver kläder. Så jag ställde upp. Han kom och hämtade mig och vi åkte ner på stan. Väl inne på expert så säger dom att kabeln jag vill byta funkar (kollade den på nå vis och såg att den fungerade) så då är det säkert själva adaptern som är trasig. Nu stendog jag istället.
Gick i några affärer och hittade lite kläder till Olle. Han skulle på date ikväll, med sin mamma.
Även att hon såg, inne från butiken hon jobbar på, att Olle kom och gick med en tjej men att hon inte kunde se vem det var. och när vi kom in så sa hon :
-Mäh, det var ju bara du Malin. Hahah. bara?! Hon trodde väl att det var nån ny flamma kanske. haha
men icke.

sen skjutsade han iallafall hem mig och jag slängde mig på soffan och tyckte att allt var värdelöst, eftersom jag inte kunde göra nått åt uppsatsen.
men sen stoppade jag i alla kontakter och då helt plötsligt funkade det.
så nu jävlar ska skrivas!

alltså har jag inte tid med sånt hära!
/M.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du kan gärna få öva och göra ansiktsbehandlingar på mig. ;) Det skulle nog behövas!