onsdag 21 januari 2009

började dagen

med att nästan vägra gå upp ur sängen.

Det tog emot.

När jag väl tagit mig ut ur lägenheten och ut ur porten så möttes jag av solsken, glitter och små små lätta moln som tog mig ner mot stan. Trots att det forfarande var en mörk, kall och vanlig trist onsdagsmorgon!
Det ni, det kan man kalla trolleri!

Idag började vi dagen med lite innehålls lära. Intressant. Så innan detta är färdigt så kommer man väl stå och lusläsa på alla små flaskor och burkar innan man kletar på det i ansiktet.
Sedan vart det en efterlängtad lunch, det måste vara nått konstigt med den där skolan. För jag tycker att så fort man kommer innan för dörrarna där så blir man hungrig.

efter lunch fick jag äntligen mina bryn plockade och färgade, även fransarna. Tack "morsan"! :)
Sedan stod fotmassage på schemat. Och det var skönt. riktigt skönt.
Tänka sig att jag som hade sådan fotfobi förr kan nu klara av fötter hur lätt som helst.

Sen slut för idag.
fick skjuts ner på stan och sedan mötte jag upp Emelina för en kaffe. Blev kvar på stan till 18:15, hade himla ont i kroppen då, efter att ha burit runt på en massa skolböcker!
Letade efter ett par skor till frökenfräken, tillslut(äntligen) hittade vi ett par!!

Sen kom jag hem. Momma ringde och berätta att hennes fingeroperation inte blivit av utan att den skulle bli i morgon istället, så kanske man får besök av en moster (som skjutsat momma till sjukan) i morgon bitti?!

Efter det så ringde mamma och berättade att min gammelfarmor (farfars mamma) hade somnat in! Tråkigt, men efter att ha vart dålig en längre tid så var det lika bäst för hennes skull!

Nu sitter jag här och måste laga middag, rättare sagt lunch tills i morgon, för idag lyxade vi till det med att äta middag nere på stan.

Kvällen lär fyllas med kompedier om nagelns uppbyggnad, för på tisdag ska vi kunna det!

Ella, hälsa M att krya på sig.

//Malin!

Inga kommentarer: