tisdag 23 november 2010

lussekatt.

Idag började P inte förrän kl 14 och jag var ledig, så vi fick en mysig morgon tillsammans! Åt en lång grötfrulle med ägg och hela baletten framför tven och sedan såg vi en rätt knepig film, gamer tror jag den hette. Sedan strosade jag runt här i morgonrock och bara var. Så HIMLA skönt att göra det ibland. Klockan var inte närmare ett innan vi tog tag i oss själva och gjorde oss i ordning. Skjutsade P till jobbet och sedan åkte jag hem och bakade årets första lussekatter.
Och dom vart himla goa!
Sedan var det bara att packa in mig själv och hunden i bilen och fara till svärmor på middag.
Hon ringde och fråga om jag inte ville komma bort för svågern Jonas hade beställt paltbröd och fläsk med vitsås och det har ju jag också sagt att jag ville ha.

Så det var bara att tacka och ta emot! Väl där så höll jag och svågerns tjej A-L på med scannern och skrivaren och datorn, utan särskild framgång, för att fixa med ul-bilderna. Tillslut gav vi upp för inget blev bra, eller jo, en bild vart bra men sedan visste vi inte hur vi hade gjort så det var ju liksom skitesamma då.. så då sket vi i det och gick å käka lite lussekatter och banankaka istället!

Nu sitter jag här och lyssnar på HURTS. inte dåligt det inte!

Ska fixa lite kvällsfika för att sedan åka och hämta hem min älskling.
gokväll.

Inga kommentarer: