söndag 31 januari 2010

MYS helg.

I fredags jobbade jag precis hela dagen. Började med första behandlingen kl 10, men vill vara där i tid så man hinner att byta och och förbereda ordentligt! Alltså vill jag vara där 9.30 och måste då åka hemifrån 9.15. Kliver upp runt 8 för att hinna ge Iso mat, gå ut med honom, äta frulle och fixa till mig själv. Man kan ju liksom inte se ut som en slusk när man ska jobba som hudterapeut liksom.. haha.. Jag skulle då iallafall inte gå till en kock som ser smutsig ut, eller en frisör som ser ut som en skata i huvudet, en tandläkare med gula, snea tänder..
ni fattar..
Iallafall så slutade jag halv sju.. städa och byta om..
Åkte och handlade lite fredags gotta på affären i nacksta.. Och när jag skulle till att åka hem så kom jag inte in i bilen.. På nått sätt låste sig dörren, kunde inte få upp den med nyckeln, blev nå knas med handtaget.. passagerar-dörr-låset hade frusit igen och alla andra dörrar hade jag så duktigt låst (åkte P´s morfars bil, så inget centrallås.) så det slutade med att jag fick klättra in genom bagaget.. haha. måste sett himla skoj ut.

Fredags slapp.. (less på uttrycket fredagsmys..) tacos och let`s dance..
Lördagen, mjukstart med tidning och slöa lite i sängen, sedan hoppade vi upp och lämnade Iso hos"Farbror" Jonke och hans A-L.
Vi drog iväg på spa och slappnade av lite. Hade lite tid tillsammans, även fast vi inte sa många ord till varandra så var det skönt att göra nått, bara vi två.
Badade i kalla och varma pooler, bastade både torr och ång bastu... häääärligt.
Hämtade upp lilla Hundson och hem och kika på Flickan som lekte med elden, helt ok, men inte lika bra som ettan tyckte vi..

Söndagen har jag ägnat åt att dammsuga, dammtorka, skura, diska, tvätta och bädda rent... sorterat, vikt och hängt tvätt..
Lagade härlig söndagsmiddag, potatisbullar..haha.. och bakade en kladdkaka.
Fick främmande, Kex hennes R och deras två vänner...
Medans vi tryckte i oss våra pärbullar så passade Iso på att provsmaka nästan halva kladdkakan.. tycket nog att den var himla god och vart riktigt sur när jag kom skrikandes in i köket.. hua.. en sån hund..

Men trevligt med främmande..

Nu blir det iallafall till att plocka undan kvällsfikat och ta ut kakmonstret ut på sista kvällspromenaden..

I morgon är det jobb igen..

natti.

Inga kommentarer: