lördag 16 januari 2010

I huset brevid

är det "kock" middag/fest. Och där befinner sig min plutt. Jag sitter här hemma och kan nästan se köksfönstret till lägenheten där han befinner sig.
Jag har så himlans tråkigt.. jätte JÄTTE tråkigt. Och då känns det bara trist att P inte är hemma utan där borta, nästan hemma, men ändå inte ju.
Jag får iofs skylla mig lite själv för jag hade ju kunnat hitta på nått, men jag orkar verkligen inte anstränga mer än till att gå ut i snöhögen med Fisen så att han får kissa. /blir dock en längre prommis efter kvällsmaten) ->så kanske jag vaknar till jag med.

Fick jobba extra i helgen, vilket är bra. Lite tråkigt för att denna helg var ju P ledig.. så vi har inte hunnit att se mycket av varandra.
Jag trivs än så länge väldigt bra uppe på södra, trevliga arbetskamrater och härliga kunder!! Så roligt att få jobba med något som jag verkligen vill!

Men jag kan lova att det inte är nå kladd och klet med krämer om det är någon som tror det. Även fast det är en härlig och väldigt avslappnande miljö att arbeta i så är det även stressat till tusen. ooooo jaaa. Behandlingstiderna beror ju såklart på vilken behandling kunden har bokat och vill ha, men jag har än så länge haft melan 25 och 80 min pass. Och sedan har man 10 minuter att avsluta ( kunden kliver upp och klär på sig-då går jag iväg och förbereder en fruktbricka, ta emot kunden utanför behandlingsrummet, servera frukten och tacka för mig), städa undan (springa med tvätt och diska m.m) och plocka fram/förbereda för nästa kund..
så det gäller att ha huvudet på skaft och inte gå omkring i drömmarnas värld då man hela tiden måste vara ett,två och tre steg före i planeringen.
Men jag GILLAR när det händer grejor. Jag gillar när det är lite fart och fläkt. Jag gillar jag gillar jag gillar att arbeta med detta!

Gäller bara att tänka på hållningen och att böja på knän istället för att kröka med ryggen om man ska kunna hålla sig länge inom denna bransch (vilket man alltid i alla yrken borde bli bättre att tänka på)

Så min tanke är nu när jag fått jobb = INKOMST plus att jag är snusfri HELT ALLDELES SNUSFRI = SPARANDE, att jag ska köpa mig ett träningskort..
JAG SKA!

Då ska vi se till att få lite mer muskler så man orkar med dagarna på jobbet!! Plus att det skulle ju inte skada att bli lite starkare och därmed då kanske också smocka på sig några kilo. Vore ju inte alls helt fel!!!

Och för att tillägga och även för att berömma mig själv så tänkte jag skriva några rader om min snus.. haha. Jag har ju snusat ett tag.. men till en början var det "bara" festsnus (eller vad man ska kalla det.. .) och sedan vart det ju alltid en dosa kvar sedan helgen.. och sedan rullade det liksom på... Men jag bestämde mig under studierna att jag skulle sluta med dom dumheterna när jag plugget var avlutat.. sagt och gjort. En vecka efter examen tog jag min sista snus. (har tagit två efter det men fått spottat ut dem med detsamma då jag blev helt snurrig i kolan..)
SÅ JAG ÄR SÅ JÄTTE DUKTIG!

Nä, nu ska jag mata "hunn" och mig själv tror jag. Ska ta och göra mig det obligatoriska kvällsfikat och sedan ut men Iso, in och ta en snabb dusch och sist men inte minst hoppa i säng. Börjar 11 i morgon!! (men måste ju upp och mata "hunn" igen.. eftersom jag antar, gissar och förmodar att herrn,karln, husse, min bättre hälft, pojkvän, P inte kommer att vara den piggaste i morgonbitti!! :)

heppåre!

Inga kommentarer: