tisdag 19 januari 2010

frisör?

kanske det är dags att besöka frisören.? Upptäckte nämligen att det var ett tag sedan jag sist fick kaluffsen omhändertagen.. Jag visste ju att det inte var förra veckan direkt som jag klippte mig, men att det var i JUNI, trodde jag inte..
usch.
Egentligen borde jag beställa en tid med detsamma, men som alltid är det peningarna som hindrar mig. Antingen har jag inte pengar att lägga på håret, eller så väljer jag att lägga slantarna på annat.. men det borde BÖR och SKA bli ändring på det..
Men jag har ett litet.. liiiiitet problem.
Ska jag spara ut, behålla längden eller klippa kort? Och i såfall hur kort? Ska jag göra som jag gjort den senaste tiden, klippa mig i en kort page och sedan låta det växa ut till axlarna för att sedan låta det kapas igen?! Nej, det vill jag inte. Nu vill jag verkligen hitta en frisyr som jag trivs i och som jag passa galant i.

Jag vill ha en frisyr som är:
  • Kvinnlig
  • lättsam
  • rolig (händer nått)
  • som man bara kan låta torka och ändå våga sig utan för dörren
  • lätt kan dras bort från ansiktet eller sättas upp eftersom jag inte vill (eller bör) ha håret utsläppt på jobbet)
  • och tillbaka till kvinnlig, jag vill att den ska kunna varieras mellan söt, sexig, vardaglig och rockig (finns fler alt.)

Men hur klipper man sig då? det är ju lättsamt med långt hår, ett härligt svall som skriker kvinnlighet. Som man kan busa till och göra sexigt. Lätt att sätta upp i en hästsvans, inbakad fläta eller liknande. Jag kan variera mellan att locka, platta eller bara låta det vara mitt eget självfall.. Men passar jag i långt hår? jag tror inte det?! Inte eftersom jag har så avlångt ansikte..

En page kan man ju också variera, locka platta, diadem hårspännen mm..

en rejält uppklippt page?!

Va fan, hur svårt ska det vara?! Jag får helt enkelt boka en klipp tid och sätta mig i stolen och låta frisören göra exakt vad hon/han vill..

P ska klippa sig i morgon, jag vill också.. suck.

Nä, nu ska jag ta och slänga på mig andra kläder än långkallingar och underställströja.. haha.. var iväg en sväng till Härnösand med älsklingen och Iso i morse! Gick en promenad på 2 km i skogen, i djupsnö. Kändes som vi gått en mil ungefär. hua. Och än så länge är han inte någon vidare har-hund heller, det är mycket roligare att bita i pinnar och gå i husse och mattes fotspår!!

Nu ska jag i väg till P`s kusins familj för att färga fransar, samt plocka och färga bryn på tre bruttor! Det blir bra det, dessutom är det ju trevligt att komma hemifrån en sväng.

Ha en bra kväll!

1 kommentar:

Robbie J sa...

inte paaaaaaaaaaage Malin. jag tror du skulle passa i lite á la Victorias secret-svall. grrr!
http://media.photobucket.com/image/victorias%20secret/fashionising/victorias_secret_2008_preview.jpg - långt och busigt, eller hur?! ;)