onsdag 13 januari 2010

luften glittrade

ikväll, just alldeles nyss, när jag var ute på sista rundan med Iso. Små små flingor flög i luften och gjorde den silvrig och glittrande.


Kvällen i kväll har vart helt ok, om man skulle bortse från allt slit med dessa stolar ( som är det enda jag har gjort i kväll, i stort sett.) som skulle monteras.För idag kunde vi äntligen hämta matbordet och stolarna!

Men det som såg så lätt ut när vi började med skruvarna till stol nr.1 slutade med att jag har suttit och rabblat en hel hög svordomar. Jag orkar inte ens förklarar vad och hur allt krånglade.. så less på det hela..


Men nu är det monterat och det blev så himla fint! Nu ska bara alla miljoner miljoners kartonger bort från golvet och bort till insamlingen.

I morgon blir det nog en sväng på någon "byggaffär" för att köpa pinnar att göra en ram av till vårat fina tyg som ska bli tavla.

Ett marimekkotyg Erja Hirvi - Lumimarja



Det kommer att bli så fint och snyggt tillsammans med nya matgruppen:)
Nu ska jag slänga mig min bättre halva som just kom hem från jobbet, bäst att passa på då han äntligen är hemma!
Och just det, var upp till grannen och fikade idag.. riktigt trevligt och vilken liten guldklimp som charmerade mig på två sekunder. En liten kille på 6 månader!
Sov gott nu! Nattinatt!

1 kommentar:

Veronica sa...

Kul att du kikat in på bloggen :D Vi var som sagt bara dit fram o tillbaka. Andreas behövde en viss olja till sin skördare, slut i hela östersund o på hammarn, så det fick bli Fränsta tillslut. och då ville jag vara gullig o sällskapa, vet att det var en bit. Men han sa inte hur långt fören vi var på väg. Så jag satt i en bil mest hela dagen i tisdags...huva. Ja jag hoppas oxå att det kommer gå bra med bäsarna. Magen växer från dag till dag nu =) Kram