fredag 17 december 2010

navelvärk och munsår.

Hej munsår.
Jag blir så glad när du visar dig. Denna gång blir jag lite förvånad, vart har du din vän?
Ni kommer ju vanligtvis tillsammans, läpp-munsåret och näs-munsåret. Kommer näsan på efterkälken denna gång?
Iofs så har näsan fått påhälsning några ggr när läppen inte fått det så det kanske jämnar ut sig?
Och läppen har ju egentligen bara haft sår en gång, och jag trodde den gången räckte och blev över för resten av livet?!

Du brukar ju nästan aldrig ha med dig hosta och frossa, är det dina nya följeslagare tro?

Idag kändes det som om jag fått fläskläpp. Det trodde jag också. Tills jag kom på att det var ju såhär det kändes sist (och först) när jag fick munsår. Den gången fattade jag inte var det kunde vara innan det blommade ut. Jag hade ju klarat mig ifrån just munsår.

Så jag kastade mig på telefonen och bad P handla vectavir. För blir detta som sist så kommer det inte bli en rolig födelsedag, kanske inte en rolig jul heller. För sist kunde jag varken prata, skratta eller äta? Å inte ens att tänka på, pussas.
Och vad gör man på jul?
Man umgås, PRATAR, SKRATTAR och ÄTER.. å sen vill man ju pussas, (fast inte bara på jul)

Så grattis på 25dagen Malla, här får du ett munsår och rethosta. Lite frossa slängdes med som extra. liksom.

Dessutom så fick jag ont i naveln?! i morse. eller egentligen inte I naveln, utan kanske två cm brevid. Det gör ont när jag sträcker på mig, när jag kryper ihop och när jag petar där.
Och den förklaringen som jag fått via nätet är att livmodern växer och är just vid navelpartiet nu,magmusklerna håller på att delar sig?! låter ju ruskigt och det brukar också kunna kännas..'

så grattis igen. här kom lite navelvärk också.

å ryggvärk och höftvärk och skinkvärk och lårvärk och värkvärkvärk.
ikväll är en riktig gnäll kväll
lika bra att gå å sova.
så det blir min födelsedag och man gnälla lite till över att man blev så gammal helt plötsligt.



Eller är allt detta åldern tro? Är det såhär det känns att bli 25?

Inga kommentarer: