tisdag 7 december 2010

måste bara..

berätta vad som just hände.
jag skrev ju alldeles nyss att vi inte hade någon mjölk hemma. Så jag packade på mig kläder och slängde på Iso reflexvästen och gick mot affären.
Väl där kutar jag in och sliter åt mig mjölken och hann med att få tag på lite till innan jag nådde kassan. Då ser jag att jag har blod på handen???!!
Hittar inget sår tills jag förstår att det kommer nog från näsan, och så var det. Får ett papper av kassörskan och samlar sedan ihop mina varor.

Knatar hem och "plåstrar" om näsan och packar in grejorna jag handlat, tar fram det som behövs för att vispa ihop min efterlängtade chokladpudding och ska precis till och ta fram paketet som står i andra lådan under kaffebryggaren.
Paketet står där, men det finns ingen chokladpuddingspulver där i.
?????????????????????????????????????

Peter äter inte chokladpudding så jag kan inte skylla på honom, så det måste ju vara jag?
Antar att det är mina fina förvirring som ställt till det igen, som lagt tillbaka en tom kartong i lådan.
Så sjukt irriterande. Och nu har ju ICA stängt också.
Så det fick bli lussebulle och juice. Lika bra kanske?

Inga kommentarer: