söndag 12 december 2010

lediga dagar?!

ledigheten började på fredagkväll då jag var hundfri tackvare fina farbror Jonas och "faster" A-L TACK!
Jag käkade gomiddag hos Ella och bara njöt av att vara ledig! Kollade finalen i Idol och hejjade fram Jay till sin första plats!
ledigheten fortsatte på lördag, Nu traskade jag in till stan med Hanna och Iso, hämtade hem bilen från P´s jobb. For hem igen och lämnade av hunden. Slängde av mig kängor och täckisar och bytte till stövlar.
Samlade ork och kraft, satte mig i bilen och begav mig mot birsta.
Där var alla andra också, bilar var fanimig parkerade ovanpå varandra och var dom inte det så var det ärthjärnor som fan inte kan parkera som hade ställt sig med mellanrum stora som jag vet inte vad. En bil hade tillochmed ställt sig med nosen på en parkering och baken på en annan, tog alltså upp två stycken. den grisen.

Försökte hitta lite julklappar, men det gick väl sådär. Man blir så blind när man känner pressen och stressen. Så jag får springa iväg nått på lunchen nu i vecka och reka lite.
Sen hem och packade ur de påsar jag hade med klappar, tog ut iso och hoppade in i bilen igen.
Brassade till fräna för att gratta min fina moster, egentligen skulle jag (vi) ha vart på barnkalas på dagen också men det hann jag tyvärr inte med.
Kom upp till fränsta, viken, och fick mat tårta och en massa annat gott. Finast var det att få träffa nästan hela högen.
Trist att man bor en bit ifrån.
:(
Sen hem till mamma och pappa, fick en glimt av lilla brodern.
in i bilen igen och for tillbaka till stan för att hämta hem min älskling från jobbet.
Hem, sova sova

Söndag:
SOOOOOOOOOOV LÄÄÄÄÄÄÄNGE! Hur skönt som helst.
Vaknade inte ens av att P klev upp och for ut i skogen med Iso.
Degade runt i morgonrock och städa undan det värsta
Peter kom hem och vi degade lite till. Jag städade ur ugnen, fy så mycket skit det blir där.
For och handla en massa MASSA mat.. men jag tyckte kylen och skafferiet svalde alldeles för mycket när vi kom hem. 1000:- mat och det märks knappt..
Middag blev tacos, nu sover Peter på soffan, Iso på mattan i hallen och jag ska duscha och hänga tvätt.

Hoppas ni har haft en skön helg, i morgon blir det BM och dag ett för min sjudagars jobbvecka.

Inga kommentarer: