torsdag 26 mars 2009

vatten och bröd.

tur man har en kock som kan trolla fram det mesta från ingenting.

Så himla roligt att leva som student. hallefuckinglujha!

-----------------------------------------------------------------

Idag fick vi reda på resultaten från tentan som vi skrev i tisdags. Och som jag har tjatat om i hur länge som helst. När vi väl satt där och skrev så kändes det som att det skulle bli ett knappt godkänt resultat. Men tro på fan att jag fick ett vg.

Är så förvånad över mig själv att saker och ting faktiskt fastnar. Synd det inte var lika under hela grunskolan och gymnasiet. Fast det är ju sakesamma då det är nu som gäller.
lika bra att ta i trä och hoppas att det fortsätter likadant!

Igår var det bergsgatan och våfflor som gällde, då våran HusmorElla fixade middag. Våfflor, dagen till ära! :) Ella drog till sthlm idag så det var skönt att hinna träffa henne innan! Tackar och bockar för middagen, var inte lika trevligt att gå hem sedan. Tror aldrig jag har gått så fort hem, upp för alla backar. För fyfan vad det va kallt. blä.


Idag efter skolan fick jag lift av rektorn, likabäst att hålla sig i skinnet och sköta sig där i bilen.. haha
städade en snabbis, vädrade och diskade. Sen var det bara att koka ihop middagen eftersom Emelina och Sara blitt bjuden på fin middag hemma hos mig, brunabönar och korv. Inte illa pinkat det inte! :)
Em kom först och jag fick fixa hennes bryn och fransar.

Lärarna säger hela tiden att vi inte ska utföra arbete gratis, men va fan? det känns ju fånigt att kräva mina nära på en slant när det gäller en liten färgning och plockning. dessutom så var det depends färg, som och ännu mera dessutom hon köpt själv. haha. Nä. men om det skulle bli så att jag använde mina produkter och gjorde en större behandling. så skulle jag nog kunna ta betalt, en symbolisk liten summa. Men inte om jag själv erbjuder mig att göra arbetet och ifall jag använder deras egna grejor liksom.

nu sitter jag här och suckar.
så less.

skönt att inte känna pressen inför en tenta. (snart kommer iofs nästa stora, men nu kan jag ta det lite lugnt. och lugnt kommer det nog bli, med tanke på att det är skropor som gäller den närmsta tiden. fyfisen.)

Inga kommentarer: