tisdag 10 mars 2009

twist och headbang!

Åkte upp till Fränsta i fredags med Kex, Rasmus och rasmus vän Hjelm. Hemma var det full fart, kollade på lets dance och sedan vart det chip och kartong leken! Familjen Hägglöf vann, SJÄLVKLART! Hjelm tog fram sin feminina sida och Rasmus drack grogg som pappsen blandade.
Hamnade i säng strax efter tolv. Dagen efter åkte hela högen, utom lilla jag, skoter upp till momma och moffens stuga. En annan fick sitta och nöta lite ben och muskler inför tentan den 24. Var ruskigt tråkigt, så innan det var färdigt så slängde jag in mig i opeln och gasade upp till stugan jag med. Innan jag var framme hade jag hunnit säga en snabbt hej och kramats lite med mina mostrar!!
Kändes som en evighet innan jag var framme, men väl där så bjöds det på kolbullar.. med massa lingonsylt. smakade smaskens där vi satt i solen.
Sedan fick jag så lov att sätta mig en stund med pluggningen igen. Hann även med att fixa mommas naglar, och sedan begav jag mig hem till fräna igen.

middag med en hel hög, närmare bestämt 9 pers. Grillat och klyftpärer med ett glas rötjut till:)
Sedan räsade vi ner till stan. skynda mig i ordning och skyndade vidare till Emelina och Ella!
Där öste vi gasen i botten, twistade, lira luftgura och fyllde oss med diverse drycker!
Runt tolv så kom lillagrannen frida och skjutsade in oss tokar till staden. Väl där så hamnade vi på stadshuset.
Dansade hela natten. Ella drog lite tidigare och jag och Em dansade av oss det sista innan vi tyckte i oss lite mat!
Hem.
Pratade med P som var påväg hem till sundsvall igen för att fara iväg och angla!
somnade sött och sov lääääänge!

söndag. pluggdag. slappdag.
gjorde inte mycket, och runt 6, 7 någon gång kom P hem, slirig och trött som en gnu!
Han somnade i soffan och jag satt uppe ett tag och kikade på beck..

måndag. skoldag.
Ninja är sjuk, krya på dig. Och kom tillbaka till oss snart.
Kimpa, vår allas lilla 08:a, hoppade av utbildningen och flyttar tillbaka till sthlm på fredag.
HUR TRIST SOM HELST! Vi vill ha kvar dig med oss. Vem ska annars köra raja lips och säga sotyyyyys precis så som du gör det??
Du håller ihop klungan av tjejer så bra, och hur kommer det att gå nu?

Iallfall, måndag, hade nog inte behövt kliva upp och lämna tätt intill myspysen, för på denna skoldag lärde jag mig inte mycket...

hem, kollade på ice age, myste. (har jag nämnt att jag är kär?(:)åkte på insamlingen med en massa kartonger och lite glas. Städade lite på björneborgsgatan, handlade mat och slutade med en biteline pizza hemma i soffan framför australia! Jag grät en skvätt (precis som alltid annars när jag kollar på nått sorgligt.. eller varför inte glatt eller spännade.. hemskt funkar i bland det med.. ) och sedan gick vi och la oss.

Idag har vart super trist.
Kim kom och fikade en sista gång.. Buhu.
ahde lite el lära, och sedan provade vi på högfrekvens apparaten.
sen hem.
slapp.
middag.
slapp.
disk.
plugg
typ.

så nu ska jag sätta fart med pluggandet lite..

höres och synes.
/M.

Inga kommentarer: