lördag 21 mars 2009

Lollipopcoasterland

det enda som hörs är den talade tystnaden och tapeterna lyssnar när väggarna viskar.

När jag gick i gymnasiet så lyssnade jag himla mycket på cirkus miramar. Och nu hittade jag tillbaka till en gammal mapp, och lyssnar om och om igen och minns.
Så många gånger jag satt på bussen med den blåa freestylen, i väskan hade jag ett lager av batterier ifall dom skulle ta slut. Jag fick sitta och hålla i den eftersom den var extremt känslig för skakningar. Många timmar på bussen, fram och tillbaka till sundsvall.
Och många timmar har miramar sjungit för mig. Rätt knepig musik.

Idag åt jag tårta till frukost. Fanns knappt nått annat hemma. Tårtan var inte så himla god heller. Och nu kan ni kanske undra varför jag har en tårta hemma, bara sådär, men i fredags kom herrn hem med en tårta. och den satt bra vill jag lova. Då jag var sjukt less på allt. Han stack vidare till jobbet och jag låg kvar i soffan. Kollade en dokumentär. Sen gick jag ner till helene och pluggade LITE, käkade smörgåstårta och tommie tryckte ut min rygg och mitt bäcken. TACK!
kollade på letsdance. Fick lov att fråga grannen bottenplan om en alvedon, fick en och stannade kvar och kollade på slutet av hundtricket. Sen hem, och där satt hjärtefisen. Han hade redan kommit hem. Gick och la mig med detsamma, huvudet höll på att sprängas.

Vaknade i morse. myspys och sedan lämnades jag ensam igen då han var tvungen att åka på jobbet. trist. Fixade i ordning mig. Grannen väggivägg agerade skjuts till lidl. TACK! fanns inget hemma. så det var bra.. kollade på alla pluggpapperen och fick panik. Istället för att plugga och på så sätt lindra paniken så ställde jag mig och putsade balkongdörrarna, blev fint. men jag vart inte ett dugg klokare. VILKET JAG MÅSTE BLI!

det är galet mycket och jag kan inte fatta att jag ens har fått in så pass mycket redan, och om man tänker på det, på hur mycket jag redan kan så är det inte så konstigt att det känns som att det är full späckat nu.

iallafall.
för att slå in lite plugg i mitt inlägg ikväll så kanjag ju nämna att
hallux betyder stortå
pollex- tumme
tarsus- fotrot och i fotroten ingår språngbenet(talus) hälbenet(os calcaneus) och båtbenet( os naviculare)
mellanfotbenen kallas ossa metatarslia.
sedan finns det proximal, medial och distala falanger.
sesamoidea är två små ben som sitter understortån, som inte har någon led. Precis som knäskålen (patellan)
skenben heter fibula.
vadben-tibia
lårben-femur
nyckelben-clavicula
skulderblad-scapulae
stora nickmuskeln heter nått så skoj som sternocleidomustoideus
bröstbenet-sternum
revben-costae
ryggraden har en massa kotor och de 7 översta heter vertebrae cercicales, den första nackkotan heter atlas, andra axis..

jag skulle kunna hålla på hur länge som helst.
Jag kan hela kroppen skelett och en bit in på musklerna.
men det är himla svårt. ska sätta mig en liten stund till nu.. sedan blir det nog tv en lång stund..

världens tråkigaste helg är snart över.
pust.

Inga kommentarer: