lördag 21 mars 2009

det går bra nu..

haha. jo men visst.
jag tror jag läser till kiropraktiker och expertmassör. Inte alls till hudterapeut. Det är ju inte klokt vad mycket vi ska lära oss om muskler och ben. Har suttit ett x antal timmar nu idag.
Visst har en del fastnat, men det är så sjukt svårt. Kommer nog att gnälla om det ett tag till.
iofs så står det ju i kriterierna att vi ska kunna allt detta. Så det är ju bara att kämpa på.
Huvudsaken är nog att jag kan de stora musklerna, eftersom de är de viktigaste vid massagen.
MEN, vi får inget slags cert efter detta muskelkämpande, utan vi kommer ha kunskapen, säkerligen samma kunskap om muskler som massörer läser. MEN vi får INTE ett certifikat. Efter detta så skulle jag vilja ha en stor guld medalj och en två tre veckors semester. fyfasiken säger jag bara.
Och när detta är över, anatomin så börjar en massa nytt.
Företagsekonomi, kemi och hej kom och hjälp mig. Kemi,va? Visserligen himla viktigt då vi kommer använda oss av kemiska peelingar, så en bra grund är nog bra att stå på, så att man inte råkar fräta bort en näsa eller så.
men kemi, det är inte mitt bästaste ämne om man säger så.

jo, men tidernas trist-tråk-förfärligt värdelösa helg har snart gått förbi och jag känner mig inte så mycket klokar, mest full. av kunskap. Som korvstoppats in och som delvis säkerligen kommer att försvinna. Lagom till slut proven. säkert.
Då är det bara att nöta in allt igen. repetera.

ett år. snart har halva tiden gått. Går himla fort. Och jag fasar över hur det kommer vara när slut-tentamen-fröken Esperlind kommer stå och bedömma oss på vårt praktiska arbete, ställa teoretiska frågor och grilla oss levande.

men det här ska nog gå bra.
mm.

visst är jag positiv såhär på lördagskvällen. eller hur.
men va? jag håller på att att försvinna av tråk, hoppas fisen kommer hem snart och livar upp mitt humör lite.
----------------------------------------------------------------
Grannen vägg i vägg jobbar, så henne kan jag inte ta en liten snabb paus med
Emelina, Ella och kex, dom bor långt ( en bit att gå iallafall) och jag orkar inte. verkligen inte, gå dit bort och ner, för att sedan kämpa hem upp för backarna. Och skulla jag mot förmodan träffat någon av dom ikväll, så hade det inte blitt särskilt mycket plugg, vilket hade medfört att jag hade vart tvungen att sitta galet mycket i morgon.. (som jag säkert ändå måste göra..)
sara är i thailand, men kommer hem i morgon om jag inte minns fel.
emelie och pelle är också i thailand.
och mostrarna och familjen bor ju i fräna och dit kan jag ju inte ta mig för en snabb paus i pluggandet.. inte direkt.
---------------------------------------------------------
nu blev det ett himla långt inlägg, och allt handlar mestadels om hur less jag är ikväll.
allt detta plugg.

ska slö sitta och glo lite på burken nu..
tack och bock.

Inga kommentarer: