söndag 28 december 2008

sverige.

tillbaka till snön, kylan och mörkret.
resan har vart hur härlig som helst.

Flyget ner gick jätte bra, lite drygt tio timmar på en minipytteflygstol, hård dessutom, och mina långben fick knycklas i hop i en hög olika ställningar. men det gick ju som sagt bra!
Klockan var halv 5 thailändsk tid när vi kom ner, solen sken och värmen var helt otrolig att förstå. Från att ha klivit på planet i ett kallt sverige till att kliva ut i hettan. Hur häligt som helst.
Fick tag (inte direkt svårt då det kryllade av dom) på en taxi som körde oss till patong. Hittade ett hotell som var riktigt bra. Stannade i patong 5 dagar om jag inte minns fel. Därifråm gjorde vi utflykter. Var ut till phiphi och det var helt otroligt vackert. Snorklade som mitt i ett akvarium.
var i väg på djuphasfiske, fick upp en drös med tonfisk. vilken upplevelse!

flyttade till kamala beach. lugnare ställe.
firade min födelsedag! kändes skumt att fira mig på sommaren. knäppt. men det gick det med!
Jag och Kex tänkte att vi skulle parta loss lite på natten så vi tog en tuktuk in till patong och alla diskotek. Men åkte lika fort hem, fullt med horor och ladyboys. inget för oss.
plus att det var en galen thailändare som tryckte upp en stor fet ödla i ansiktet på Kex så hon höll på att ramla om kull.
dom var inte klok!

solande och badade, hade en underbar semester! vilken otroligt bra julklapp, TACK MAMMA OCH PAPPA!!!

Sen kom vi hem, åkte direkt hem från arlanda till fränsta. Ramlade på badhusvägen vid sex tiden på morgonen, sov några timmar.
Sen kom EMELINA! ooo så skönt att träffa henne igen. Käkade julmat och surrade! Sen kom även ELLA och hennes Markus! Hade saknat mina bruttor himla mkt.

det vankades juldagsparty, men jag fick sån sjuk magknip, redan på flyget hem, att jag inte kunde följa med.
synd. men lika bra, för det höll i sig i två dagar till.
annandagen så var det middag oss moster C. Hur mysigt som helst, trots magknip. Härligt att träffa mostrar och kusiner igen!
där delades det ut lite julklappar och åts god mat.
sen åkte jag, kex och jess till stan.
igår var det en slapp dag hemma bara, var aldirg ut genom dörren ens. Sjukt skönt att vara hemma! Hemma hos mig!
Jessica drog i väg och shoppade lite.
sen kom hon hem och fixade middag. Tack fislisa. plus att hon diskade efter. ännu mera tack!! :)
Grannen kom hit och det barkade lös en massa tok. ojoj. Men nu har vi alla gjort våra goda gärningar, och inget går att ändra. inget vill vi ändra heller. Tänka sig att vissa kan vara så idiotiskt dumma i hela huvudet.

idag har det plockats lite i lägenheten. Duschat och pysslat lite.
just det. kollade på film i går, mirrors. sjukt läskig. jag jess och Grannis! mys.
i kväll får vi se vad för spännande som händer. Jag hoppas på nått bra!
:)

Inga kommentarer: