tisdag 9 december 2008

arlanda

Nu sitte rjag här och det är 3 timmar kvar tills vi kan gå in på gaten. Har hunnit med att dumpa av karlarna vid ett bord, där satt dom bra och drack en öl. 65 spänn för en öl. shit.
vi damer knallade runt och kikade på lite kraffs som finns här. Köpte två pyssel och knåp tidningar. korsord och sudoku.:)

resan ner gick bra, trots att vi barn (som nu mer inte är så himla små) satt och trängdes i baksätet, bror med sjukt mkt energi och nervositet i kroppen hade nog kunnat flyga ut ur taket om det hade gått.

Stannade till i Söderhamn och gick in på dollarstore. :) hittade en stor tavelduk, jätte stor. för 50 pix. hu rbilligt som helst. så den var jag ju tvungen att köpa.
Så nu ligger den i bilen tillsammans med tre burkar burkar färg. Himla fina nyanser. 10 spänn st för dom. Så när jag kommer hem blir det måla av igen.

Tentan idag gick rätt ok. Inte så bra som jag ville men bättre än jag trodde. 43 av 51. vg.
så jag är nöjd:)

sen då. har ju även hunnit med att äta wokade grönsaker med kyckling och ris. Pappa trodde att det var chilisås han hällde över riset, men det var sambaloelek. haha. starkt.

och nu sitter jag och kex här. Poppe, Pappa och moffen gick ut och tog luft. Mamma och Momma sitter och surrar där vi käkade middag.

23:55 lyfter planet och jag måste erkänna att jag är rätt nervös. Mamma ville inte ens äta någon middag, hon är ruskigt nervis och rädd att maten ska komma upp rätt vad det är. Haha, så hon knapra i sig en macka och sen lite i Poppes sallad. Stackars mor. I morse vid 8-9 dammsög hon hela huset, var tvungen att sysselsätta sig. hihi.
en annan sovgott och kravlade sig upp ur sängen.

Fick ett hur gulligt mms igår, skit fin bild och sen stod det god jul och grattis i förskott.:)
fick även en kommentar till mitt förra inlägg. Knyter sig lite i magen när jag tänker på att jag ska så himla långt bort, inte direkt att man kan ta sig hem på en grisblink om det skulle behövas.
Och tänk om det händer nått med planet, eller om jag blir bränd av en livsfarlig manet, eller om en haj kommer och tar en tugga av mig... eller om jag får skitsjuka.
Man kan ju skrämma upp sig själv en del.

och skräck historien om en flygning till thailand jag fick höra igår gör ju inte saken bättre. Skönt att man har mammsen och pappsen med iallafall! :)

nä, men det ska nog gå bra. Kommer sakna många och mycket över jul. Men som sagt, det är bara i två veckor. Och det kommer gå as snabbt. kan jag nästan garantera

var rätt knäppt när vi åkte ner. Åkte från sundsvall och det var snö överallt. i mängder. och kallt. jätte kallt. sen när vi närmade oss sthlm så blev det mindre och mindre snö, och mindre mindre kyla. Sen stod vi på Benstockens långtidsparkering och det var inte direkt kallt och inte en gnutta snö. Haha. tänk att det blir ännu mer somrigt. hur somrigt som helst om typ 15 timmar.
Om 15 timmar är jag i thailand. Hur knasigt som helst.
haha.

nu ska jag sluta skriva. Men kommer säkerligen ett inlägg eller två senare under dessa två veckor.
och åter igen
Emelina, Ella, Sara, mostrar och kusiner. Kommer sakna er massor. (låter som man ska vara borta en evighet, men ändå.. kommer sakna er i vilket fall som helst)

å jag ser ut som en lurk. haha. men det ska vara bekväma kläder om man ska sitta i en flygstol i så många timmar som det blir.
fy.

ha det bra! pussar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Många pussar å kramar tillbaka...Ha det så bra å njut av solen å av värmen å av ledigheten. God Jul på er å hälsa alla. Moster Camilla med familj.