söndag 7 december 2008

backar

minst tio steg och vägrar ta ett minsta steg framåt, innan det blir ordning på torpet.

ikväll vart det middag, singstar och sprit.
kul kväll.
nu sitter jag i fräna, som inte är ett duggt fränt. inte alls faktiskt.
är sjukt less och vill att folk ska tala klarspråk och låta mig se svart på vitt.
vore det så svårt.
typ att vara eller att inte vara liksom?!

så, tänk på det. krångla inte till det mer än nödvändigt. och så ni vet så finns det sällan ett nödvändigt.
tala så man förstår och ge mig tydliga meningar.
punkt slut.

annars hade ju helgen börjat bra.

men som man brukar säga. ta i trä och lugnet före stormen.
nu är stormen och ta i trä hjälpte inte.
varför ger jag mycket, allt och lite därtill? varför är man så lätt och himla bedrövligt blind?

ah.

jag ger upp en smula. väntar och ser om morgondagen för med sig nått skojigare än tok? och denna gång är tok inte nått sånt bra-och galet-som-mina-vänner-och-jag-hittar-på-tok.
utan bara tok. rakt igenom tok.
TOK.

iallafall.
nu är malin trött och måste sova.
i morgon ska vi fira mig ( med ella och em.)
måste ta mig till stan.

natti.
/LeMalin (och inte le som i glad utan som i less. Less, ledsen och le...)

Inga kommentarer: