söndag 7 december 2008

nu är det

ordning på torpet
svart på vitt
inte vara
inget nödvändigt(eller onödiga) krångligheter
stormen har lagt sig

och denna dag gav tok. tok som stannar upp min karusell och som gör att jag nu kan kliva av och låta mig bli av med det snurriga för ett tag..

tack och bock.

så kan det gå om inte haspen är på liksom.
men man lär sig (har man sagt tidigare men aldrig lärt sig ändå?!) med tiden.

det var och är väl inte meningen?

kanske tredje gången gillt i stället?
för det är ju så, vissa karuseller går inte helt att stanna, utan dom plingar på och snurrar sakta sakta runt, väntar på att få nya batterier och krafter till att sätta igång igen och spela högt och snurra fortare och änu fortare.

Det finns iallafal inga batterier tillgängliga och ingen sång kommer höras på ett tag, ett dovt plingande bara.

-------------------------------------------------------------------

sitter och försöker plugga. går inte bra. Kan inte koncentrera mig. inte ett dugg. borde sitta med näsan nere i papperen och gnida mina geniknölar, rensa bort gammalt skrot ur huvudet och ge plats åt ny information.
lycka till.

1 kommentar:

Anonym sa...

malin! :D
va ska du göra på nyårs afton?