onsdag 2 december 2009

kvällen i kväll.

här vart det en jätte lång paus innan jag skrev nått. Iso fick nå knäppis-anfall och höll på att riva upp hela bädden sin.
Nog för att det redan är ett STORT hål mitt i botten, rakt igenom ,så man ser golvet om man tar bort filten vi lagt över.
Så jag var tvungen att hoppa (över grinden vi ställde upp när han kom hem till oss-och som jag förövrigt börjar bli tokig på) ut till hallen och få honom att sluta, vilket sedan slutade i att jag låg på golvet med en krälandes snart 4 månaders valp över, på, runt, bakom mig.
Men det är så mysigt, så ilskan man hade när jag med raska steg gick mot hallen för att säga till honom för sjuttioelfte gången rinner av lika fort som en blossar upp.

Ikväll då, har mest suttit i soffan, lagat middag (fiskpinnarna jag skrev om förrut) och sprungit in och ut med den här omtalade Iso.
Ikväll känns det som om han har vart lite extra trotsig, kissat inne även fast jag vet att han inte egentligen inte borde vara kissnödig. En kvart sedan han var ut sist..
Och bitit i mattan, bitit i bädden, bitit i kuddarna på bänken i hallen..
Han saknar nog husse lika mycket som jag gör.

Men snart kommer han hem. Han slutar precis just nu och borde komma hem om en liten liten stund bara.
:)

Idag/ikväll skulle P skriva ihop en liten önskelista. (om han fick önska sig nått av tomten så skulle han önska sig-lista) Så får vi se om tomten hinner snickra ihop några klappar dagen innan julafton då pengarna till virke och liknande kommer in på hennes konto;)

Det här med att vara mellan akassan, jobb, ungdomsgarantin, soc och hela helvete är fan inte kul. Tur att jag fick jobba hyffsat många timmar nu i nov.

Nu ska jag borsta lite på tanden.

sov gott!!

1 kommentar:

Livet som Anka sa...

Hej! Kul att du skriver igen.:) Har ni ingen snö?! Ha en trevlig kväll!