lördag 31 oktober 2009

ingen hundvakt.

Idag kommer mamma och pappa + bror ner till stan, men eftersom vi inte har någon hundvakt så kan jag inte följa med dem ut till Birsta.... Peter jobbar, ända tills sent ikväll, 23:00.
Hundvakterna består av: Svärfar-påväg utomlands, svärmor-påväg till härnösand, svåger-bandy cup, kusin-i alby, min familj som är alldeles för långt bort.
Samtidigt som man vill lämna bort iso för att få en stund för sig själv så vill man inte göra det heller. Man vill vara med och se så att allt går bra.. både för hundvakten och iso´s skull.

Så idag blir jag bara hemma, igen. det gör egentligen inget. Men det är det där att veta att jag kan inte åka iväg och göra något ifall jag vill, utan jag är rätt så låst..

Vad ska jag annars skriva om då? Hur kul det är att hamna mitt mellan csn och akassan? Att jag inte fått några pengar sedan september? och inte kommer att få några förrän i slutet av november(förhoppningsvis).... SKIT KUL!
det är fanimig för jävligt.
Jag kan skriva om att Momma och Moffen har vart gifta i 40 år i helgen.. (den här helgen) men om det är i går, idag eller i morgon vet jag inte.. Men 40 år iallafall...Rubinbröllop!
Inte illla pinkat det inte..

nä, ska väl slänga ihop en sockerkaka eller nått, så det finns nå fikabröd när dom häran kommer.

Haet.

1 kommentar:

Fia-svart sa...

mm, känner igen det där med att inte ha någon hundvakt, att man är låst. Det är svårt att vara spontan när man har vovve!..