onsdag 30 september 2009

dagen idag.

en onsdag.

8 i morse befann jag mig uppe på sjukhuset, på hudavdelningen. Jag och Helene i klassen var där på studiebesök, kändes lite som när man hade prao i grundskolan, satt och fikade frukostfika med resten av personalen och kände sig lite bortkommen, men den känslan slöppte lika fort som den dök upp, otroligt trevliga och glada människor. Bjöd på sina kunskaper och som hade egna och inte skolboks svar på mina frågor.
Kändes härligt att känna att jag faktiskt lärt mig en hel del under detta år då jag lätt hängde med i de flesta medicinska termer.
Tillochmed att en av undersköterskorna som jobbade där ville kopiera ett av våra kompendier för att lära sig mer om lägesterminologi. =
om ett födelsemärke sitter på insidan av vänster lår heter det på läkarspråket: proximalt medialt på nedre extrimitet sinister. (proximalt-närmast kroppen, medialt på insidan, extrimitet-arm eller ben men eftersom man säger nedre innan så blir det ben, och sinister betyder vänster)

Alltså, det var en mkt givande dag och vi var välkomna tillbaka för att titta på sår, idag blev det mest psoriasis!

I morgon -blir det skola, då ska vi höra vad våra lärare har lärt sig på acne kursen dom var på idag.
fredag- skola, sedan bröllop ute på alnö
lördag-bröllops festen
söndag- hämta lillplutten iso
måndag- förbereda inför slut tentor
tisdag- teoretisk slut tenta
onsdag- praktisk slut tenta
torsdag- utvärdering och utdelning av diplom, middag med klassen och lärarna!
fredag- färdig hudterapeut!!!!!!!

nu blir det till att springa bort på affären och köpa vetekross till hjärtat, sen plugg.
sen idol och sen....
sen GREYS!!!!!!! yes. äntligen.

Inga kommentarer: