onsdag 9 september 2009

elektriker?

Denna vecka håller vi på med arbetsmiljö och säkerhet, idag höll vi på med el lära.
Jag vet inte hur många fula ord som ramlade ut över mina läppar denna eftermiddag, men inte var det få iallafall. Vi skulle koppla en enkel förbaskad skarvsladd. Men sladdarna som skulle skruvas fast inne i själva kontakten blev för långa, för korta och hela alltihopa tog så lång tid. (kändes det som) i slutet av lektionen var det roligt, för då hade jag fått kläm på hur man gjorde och då kändes det genast mycket bättre.

I morgon blir det vaxprov! Känns som det var ett tag sedan man hade en riktig behandling nu, ska bli kul att göra nått igen!

Och lite reklam för skolan:

HAGA HUDVÅRD!
070-310 48 11
Elevbehandlingar till mycket bra priser!
klassisk ansiktsbehandling
massage (hel/halvkropp)
manikyr (med eller utan lackning)
fotvård
vaxning ( ben, bikini, armhålor)
manuellt lymfdränage
frans och bryn färg
permanent fransböjning
m.m
Ring och boka tid eller ifall du har frågor!
alltid bra med lite information!! Och reklam:)
---------------------------------------------------------------------------
Snart blir jag gräsänka också, attans. För herren i huset ska ut på jakt så jag kan få äta kött och pärer precis hur mycket jag vill:) Bra det. Tråkigt att han ska vara borta en hel vecka bara, EN HEL VECKA!
ska försöka passa på att plugga så mycket som möjligt, samt att jag ska åka hemöver och "jobba" lite. Tydligen börjar håren växa lite vildvuxet på familjen i Fräna! haha. Dessutom måste jag ju träffa syss som kommit hem från semester, den räkan.
Så när denna kommande vecka gått ska vi nog upp och kolla till och välja ut vilken liten prins som ska flytta hem till oss! Och angående namn så håller vi på för fullt att spåna fram det bästa!!
Hoppas bara han slipper vara sjuk som lilla söta Rocky! Den lillstackarn. Hua. Hoppas han blir bra snart Ella!
Nä, nu ska jag hoppa ner i sängen. läsa lite och vänta på att hjärtat ska komma hem. tråkigt när han jobbar kvällar, får då får vi inte många minuter tillsammans. :(
I morgon väntar som sagt vax prov, samt fotografering!
svärmor skulle även komma med en matlåda med kött och pärer OCH kantarell sås till lilla mig! Man har det himla bra!
Tack och bock!

1 kommentar:

Ella sa...

Rocky är betydligt piggare idag, det går sakta framåt som tur är. Fast idag har det gått fort fram på bättringsvägen!

Är P ute i skogen på lördag!?
Tänkte om du ville komma och mysa med mig och Rocky ifall Mackan ska bort?

Puss!